|

آرادکوه منشا بوی نامتبوع جنوب تهران

بخشدار کهریزک پس از انتشار بوی نامطبوع در جنوب شهرستان ری، گفت: منشا اصلی بوی نامطبوع در این منطقه دفن روزانه هشت هزار تن زباله تهران در مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه است.

آرادکوه منشا بوی نامتبوع جنوب تهران

امین بابایی ، اظهار داشت: تغییر جهت باد از جنوب به شمال و یا از جنوب شرقی به سمت شمال غربی باعث انتقال بوی نامطبوع مجتمع پردازش و بازیافت به داخل شهرهای کهریزک و باقرشهر می شود .

وی با بیان اینکه بوی نامطبوع آراد کوه موجب نارضایتی مردم بخش کهریزک شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید برای انتقال و جابجایی مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه اقدامات لازم را انجام دهد، مردم بخش کهریزک نباید تاوان زباله های کلان شهر تهران را بدهند .

بابایی اضافه کرد: شیرابه هایی که از سیم تریلرهای شهرداری تهران در طول مسیر انتقال پسماندهای تهران به آرادکوه در معابر شهرهای کهریزک و باقرشهر می ریزد علاوه بر آلودگی موجب انتقال انواع بیماری ها نیز است .

این مسئول با اشاره به اینکه اداره محیط زیست استان تهران در خصوص بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۷ نقطه را مشخص کرده بود، اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات کلان از سوی استانداری تهران بخش مهمی از فاضلاب جنوب تهران ساماندهی شد و همچنین دامداری های و کشتارگاه های منطقه نیز به تصفیه خانه تجهیز شدند ولی همچنان بوی نامطبوع وجود دارد .

بخشداری کهریزک یادآور شد: منشاء اصلی بوی نامطبوع تهران اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) و جنوب تهران مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه ولی شهرداری تهران به هیچ عنوان به دنبال تغییر نگاه خود در این رابطه نیست .

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در خصوص بوی نامطبوع و راه های جلوگیری از انتشار آن و همچنین انتقال مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه به مکان دیگری جوابگو باشد نه اینکه به دنبال مقصر باشد .

به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تأسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران است که در بخش کهریزک شهرستان ری واقع شده‌است؛ مجتمع آرادکوه در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران- قم و در جنوب کهریزک واقع شده‌است .

این مرکز روزانه به‌طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می‌شود. تأسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می‌توان به واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت‌سوز و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه اشاره کرد .

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها