|

وقوع زمین لرزه‌ ۵.۷ دهم ریشتری در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری

صبح امروز 12 مهرماه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

وقوع زمین لرزه‌ ۵.۷ دهم ریشتری در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری
به گزارش ایسنا، زمین لرزه‌ای به بزرگری ۵.۷ دهم ریشتر در شهر چلگرد در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داد، این زمین لرزه در شهرهای چلگرد، قلعه خواجه، ایذه و شهرکرد نیز احساس شد.

۷:۰۹ دقیقه صبح

خسارت به منازل مسکونی در کوهرنگ در پی وقوع زمین‌لرزه

مرتضی زمانپور از وقوع زمین لزره‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این زمین لرزه در تمامی نقاط شهرستان حس شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی در شهرستان کوهرنگ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، بیش‌ترین خسارات در مناطق مسکونی تاکنون در بخش بازفت گزارش شده است.

۷:۲۶ صبح

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ/ وقوع پس لرزه ۳.۶ ریشتری

خسرو کیانی اظهار کرد: دو تیم ارزیاب به‌صورت هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ برای بررسی آخرین وضعیت خسارات زلزله اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است، لحظاتی قبل نیز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهرنگ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده، اما تاکنون اعلام نیاز برای اسکان اعلام نشده است، مراکز درمانی در شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

۷:۵۰ صبح

اعزام بالگرد اورژانس به مناطق زلزله‌زده

محمد حیدری- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش تمامی نیروهای اورژانس در استان خبر داد و گفت: کارشناسان اورژانس از چهار پایگاه به مناطق زلزله‌زده اعزام در حال ارزیابی و ارائه خدمت به مصدومان هستند.

وی افزود: بالگرد اورژانس به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است، اتوبوس آمبولانس نیز برای اعزام آماده شده، تاکنون هشت مصدوم به‌صورت سرپایی خدمات دریافت و ترخیص شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها