|

آغاز واکسیناسیون معتادان متجاهر در مرکز مهر سروش

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: واکسیناسیون برای معتادان متجاهری که در طرح های جمع آوری به تازگی دستگیر می شوند نیز در دستور کار وزارت بهداشت و درمان است.

آغاز واکسیناسیون معتادان متجاهر در مرکز مهر سروش

به گزارش ایلنا، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه هنوز ظرفیت جدیدی برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد نشده است، گفت: امیدواریم با اهتمامی که در این دولت وجود دارد، قانون مبارزه با مواد مخدر زودتر به تصویب برسد، چراکه اگر این قانون به تصویب برسد قطعا در پیشبرد اهداف، مبارزه و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر موفق تر خواهیم بود.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره ایجاد ظرفیت جدید برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران گفت: ظرفیت جدید برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر هنوز ایجاد نشده است اما عزم بر این است که تا ظرفیت های لازم ایجاد شود.

وی ادامه داد: البته یک ظرفیت هزار نفره داریم و از روز گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر اقدام شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره واکسیناسیون معتادان متجاهر در مرکز مهر سروش گفت: واکسن معتادان در مرکز مهر سروش انجام شده است. واکسیناسیون برای افرادی که در طرح های جمع آوری به تازگی دستگیر می شوند نیز در دستور کار وزارت بهداشت و درمان است.

سرهنگ حسنوند همچنین درباره تاخیر در تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پلیس پیشنهاد بحث موضوع نگرش جدید به قوانین مبارزه با مواد مخدر به ویژه مواد مخدر نوظهور است را مطرح کرده و این پیشنهادات ارائه و تنظیم شده است. امیدواریم با اهتمامی که در این دولت وجود دارد این قانون زودتر به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: اگر این قانون به تصویب برسد قطعا در پیشبرد اهداف، مبارزه و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به کشف ۴۲کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس تهران گفت: چند پیش اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک یکی از مواد فروشان پایتخت در مناطق شرقی تهران به پلیس ارائه و بدین ترتیب اکیپی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: عوامل این معاونت طی اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت متهم در شهرستان پردیس شدند به همین منظور مقدمات دستگیری و برخورد قانونی با این افراد در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله با هماهنگی قضائی مجوز ورود به مخفیگاه متهم صادر شد و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی محل دپوی مواد مخدر در شهرستان پردیس به دست آمد و بدین ترتیب تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به محل اعزام و با هماهنگی و همکاری مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پردیس موفق شدند در یک عملیات ضربتی و هوشمندانه متهم را در حالی که در مخفیگاه خود اقدام به تهیه و بسته بندی مواد افیونی می کرد دستگیر و بیش از ۴۲ کیلوگرم تریاک از وی کشف کنند..

به گفته وی با توجه به هماهنگی بعمل آمده با دادسرا مربوط، متهم به همراه مواد مکشوفه برای ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی در اختیار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان پردیس قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها