|

سفرهای زمینی خارجی به زودی امکانپذیر می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در آینده نزدیک امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه فراهم می‌شود.

سفرهای زمینی خارجی به زودی امکانپذیر می‌شود

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سه روز پیش درباره سفرهای زمینی خارجی اینگونه توضیح داده بود که در آینده نزدیک امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه فراهم می‌شود. در پی انتشار این خبر که البته نشان از رونق سفرهای زمینی خارجی است که در سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا اتفاق می‌افتاد، داریوش باقر جوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال‌های گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه وجود داشت و قبل از این بیماری تقریبا ترددهای مسافری به همه کشورهای همسایه انجام می‌شد.
وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت سفرها ناشی از فاصله گذاری اجتماعی، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه محدود شد اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا دوباره این سفرها احیا شده است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: راه اندازی مجدد و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی بسته به تفاهم‌های دوجانبه و چندجانبه است که با کشورهای همسایه منعقد خواهد شد و پروتکل های بهداشتی مشترکی باید در این زمینه نوشته شود که البته این کار وظیفه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است اما هر پروتکلی در این زمینه امضا شود و هر تفاهمی به نتیجه برسد آن را اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته یعنی قبل از شروع کرونا به همه کشورهای همسایه از جمله ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و نظایر آنها سفرهای زمینی داشتیم. البته در سوریه هم قبل از اینکه شاهد حوادث و اتفاقات چند سال گذشته باشیم، همواره ترددهای زمینی مسافری داشتیم و مجدداً با توجه به بهبود وضعیت این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا سفرهای زمینی به سوریه هم آغاز خواهد شد. به عنوان مثال پیش از ویروس کرونا اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌آوردند و به قصد زیارت به قم و مشهد می‌رفتند که این مسئله می‌تواند دوباره از سر گرفته شود.
وی همچنین درباره نرخ بلیت برای سفرهای خارجی گفت: برای سفرهای خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نرخ‌ بلیت مشخص خواهد شد و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها