|

مسعود گنجی، رییس صندوق رفاه دانشجویان:

برای ارتقا خوابگاه دانشجویان به رده یک برنامه‌ریزی کردیم

رییس صندوق رفاه دانشجویان درباره ارتقا کیفیت خوابگاهی دانشجویان با توجه به حضوری شدن امتحانات و نیاز دانشجویان شهرستان‌ها به خوابگاه در زمان امتحانات توضیحاتی ارائه داد.

برای ارتقا خوابگاه دانشجویان به رده یک برنامه‌ریزی کردیم

مسعود گنجی، رییس صندوق رفاه دانشجویان درباره ارتقا کیفیت خوابگاهی دانشجویان با توجه به حضوری شدن امتحانات و نیاز دانشجویان شهرستان‌ها به خوابگاه در زمان امتحانات گفت: دانشگاه‌ها برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام دادند و با توجه به سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا سعی می‌کنند که پروتکل‌ها را اجرا کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد اما ما صندوق رفاه دانشجویی فقط کمک یار دانشگاه‌ها هستیم و خود دانشگاه‌ها در این زمینه برنامه ریزی می‌کنند. سپس اگر به چیزی نیاز داشتند ما تلاش می‌کنیم که آن را برآورده کنیم.

گنجی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها گزارشی از مشکل در زمینه خوابگاهی نداشتند، خاطرنشان کرد: قبلا افرادی بودند که حتی از شهرستان‌های نزدیک هم می‌آمدند و دنبال خوابگاه بودند، در این میان عده‌ای هم هستند که شاید خودشان خوابگاه نخواهند یا شاید هم درخواست خوابگاه داشته باشند. دانشگاه‌ها هر کدام با سیاست خودشان اقدام خواهند کردند اما تا امروز هیچ کدام از دانشگاها گزارشی حاکی از مشکل در این زمینه به ما نداده‌اند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام برنامه‌های این صندوق جهت ارتقا خوابگاه‌های دانشجویی گفت: ما برای ارتقا خوابگاه‌ها برنامه داریم زیرا هر چه خوابگاه‌ها نیاز به تعمیر داشته باشند یا اگر آشپزخانه‌های دانشگاهی نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشند به عهده صندوق رفاه دانشجویی است.

وی اضافه کرد: ما برای ارتقا خوابگاهی با دانشگاه‌ها قراردادهای متعددی داریم برخی از این قراردادها به اتمام رسیده و برخی دیگر هم در حال نهایی شدن است. صندوق رفاه دانشجویی در اردیبهشت ماه به همه دانشگاه‌ها نامه زده و آن‌ها هم احتیاجات خودشان را اعلام کرده بودند. بر همین اساس ما نیز تفاهم نامه‌هایی را در این زمینه با دانشگاه‌ها بستیم.

گنجی با اشاره به این تفاهم نامه‌ها گفت: در این تفاهم نامه‌ها هزینه‌هایی مورد نیاز است که تقسیم شدند؛ در برخی از تفاهم

نامه‌ها ۴۰درصد هزینه به عهده ما، ۳۰ درصد به عهده دانشگاه و ۳۰ درصد هزینه‌ها هم به عهده خیرین بوده است. همچنین برای آن دسته از دانشگاه‌ها و تفاهم نامه‌هایی که خیر نداشته‌اند ۵۰ درصد هزینه را ما و ۵۰ درصد هزینه را خود دانشگاه‌ها پرداخت کردند و ارتقا خوابگاه‌ها را انجام دادند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی در خصوص رده‌های مختلف خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوابگاه‌های دانشجویی پنج رده هستند. ما دنبال این هستیم که رتبه‌های۲.۳، ۴ و ۵ را به رتبه یک ارتقا دهیم. این کار با اولویت انجام خواهد شد، آن خوابگاه‌هایی که در رده پنجم قرار دارند اولویت اول هستند؛ بعد از اینکه خوابگاه‌های رده پنجم تمام شده سراغ رده‌های به ترتیب ۴.۳ و ۲ جهت ارتقا می‌رویم. به محض اینکه خوابگاه‌ها به رتبه یک رسیدند ما مشکلی نخواهیم داشت.

گنجی درباره چشم‌انداز خود برای ارتقا خوابگاه‌های دانشجویی گفت: این بستگی به چند عامل دارد. اگر دانشگاهی خیر داشته باشد می‌تواند کمک کننده باشد البته ما و دانشگاه هم به دنبال خیرین هستیم. ممکن است خیرینی پیدا شوند که متعهد باشند در تعمیر و ارتقا خوابگاه‌ها به ما کمک کنند تا ما سریعتر خوابگاه‌ها را به سطح یک ارتقا دهیم اما این امکان هم وجود دارد که چند سال دیگر ارتقا خوابگاه‌ها زمان ببرد. ولی اگر شرایط عادی باشد بر اساس بودجه‌ای که دولت به ما می‎ دهد برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای این کار بودجه برآورد شده است؟ گفت: برای ارتقا خوابگاه‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد و برای آشپزخانه‌ها ۲۵۰ میلیاردتومان در نظر گرفته شده است و ما نیز بر اساس آن کارهایمان را پیش می‌بریم. انشالله روزی برسد که هیچ خوابگاه درجه ۲.۳، ۴.۵ نداشته باشیم و همه خوابگاه‌ها در سطح یک باشند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی درباره ثبت نام وام‌های دانشجویی بیان کرد: ثبت نام از تاریخ ۱۲ آبان به صورت رسمی آغاز شده و تا اول دی ماه ثبت نام وام‌های دانشجویی ادامه دارد ولی خیلی از وام‌ها هم پرداخت شده است. دانشجویانی که ثبت نام کردند و هر دانشگاهی آن‌ها را تایید کرده، در عین حال که شرایط را داشته باشد، وام به او پرداخت می‌شود.

گنجی در پایان با اشاره به بیشترین درخواست‌های وام از سوی دانشجویان اظهار داشت: بیشترین درخواست وام از سوی دانشجویان در زمینه وام تحصیل و شهریه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها