|

ثبت‌نام بیش از ۷۸ هزار داوطلب کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تازه ترین آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

ثبت‌نام بیش از ۷۸ هزار داوطلب کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تازه ترین آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، تکمیل ظرفیت فنی و حرفه‌ای و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ تا روز سه شنبه ۲۳ آذر منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۸ هزار و ۷۰۰ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: به متقاضیان توصیه کرده که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

وی تاکید کرد: متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است در روزهای دوشنبه ۲۶ و سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

زرین آمیزی اظهار کرد: متقاضیان علاقه‌مند می توانند همزمان ‌با برگزاری امتحانات‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱، در اولین ‌مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور _بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تاکنون تعداد ۱۱۵۲ نفر نیز در رشته های تکمیل ظرفیت فنی و حرفه ای و ۳۳۷۲ نفر نیز در دوره های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی ثبت نام کردند.

به گفته زرین آمیزی، براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

وی گفت: بنابراین ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این گروه نیز به صورت اینترنتی از روز پنجشنبه ۱۸ آذر شروع شد و روز چهارشنبه ۲۴ آذر پایان می‌یابد و اطلاعات تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس قرار گرفت.بر این اساس، ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در آزمون کاردانی به کارشناسی نا پیوسته سال ۱۴۰۰ ظرفیت آنها تکمیل نشده است نیز پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد:متقاضیان تا ۲۲ آذر می توانند برای پذیرش در این رشته ها ثبت نام کنند. اطلاعیه تکمیلی به همراه جداول رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی همزمان با شروع ثبت‌نام و از روز سه شنبه ۱۶ آذر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها