|

خبر

جهانگیری: کسانی که سابقه انقلابی دارند‌ ‌حرف‌های سیاه‌ بر زبان می‌آورند ایسنا: معاون‌اول رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح ۳۸۳ طرح تعاونی در سراسر کشور، گفت: «ما آرمان‌های متعددی برای اقتصاد و نظام خود داشتیم و داریم و فکر می‌کنم با همه مشکلات و سختی‌ها که بر مردم و کشور وارد می‌شود، هیچ‌وقت نباید آن آرمان‌ها را فراموش کنیم. یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های جمهوری اسلامی استقرار عدالت در کشور و رفع فاصله‌های نگران‌کننده طبقاتی بوده است و اینکه مردم از رفاه و آسایش مناسب برخوردار باشند».اسحاق جهانگیری افزود: «در هر شئونی از عدالت؛ چه اقتصادی، چه اجتماعی، چه سیاسی و چه فرهنگی شاید احساس کنیم که خیلی با آنچه می‌خواستیم، فاصله داریم؛ اما نباید سبب شود که از آنچه هدف بوده است، منصرف شویم؛ بلکه باید با تلاش بیشتر به سمت آن حرکت کنیم. ما با همین سیاست‌های اخیری که رهبری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه کردند، می‌بینیم که بخش تعاون می‌تواند بیشتر خود را نشان دهد و نقش ایفا کند».او عنوان کرد: «سبقت‌گیری در پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه متأسفانه باب شده است. کسانی که سابقه انقلابی دارند و الان مناصبی را هم اشغال کرده‌اند و باید در ازای آنچه دریافت می‌کنند به مردم خدمت کنند، به جای این کار، مدام حرف‌های سیاه و تاریک از آینده بر زبان می‌آورند و آینده را از آنچه هست، تیره‌تر توصیف می‌کنند. اینان سبب می‌شوند که جامعه و نسل جوان نسبت به آینده این کشور و نظام ناامید شوند و از خود بپرسند چه آینده‌ای در انتظار آنان است؟»

بیانیه حزب اتحاد ملت به مناسبت آغاز سال تحصیلی شرق: حزب اتحاد ملتِ ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور بیانیه‌ای صادر کرد. در قسمتی از این بیانیه به عدالت آموزشی و ضرورت گریزناپذیر شرایط کرونایی و پساکرونایی اشاره شده و آمده است: «نهاد مدرسه و نهاد دانشگاه در شرایط کرونایی و در وضعیت پیشاکرونایی و پساکرونایی، محوریت و موضوعیت خود را برای تحول بنیادین در امروز و آینده‌ی ایران از دست نمی‌دهند. به‌این‌منظور لازم است که فراتر از فرمالیزم و حفظ شکل و صورت این نهادها به تحول مضمون، محتوا و کیفیت آموزش، پژوهش و نقش اجتماعی مدرسه و دانشگاه توجه کنیم. همواره در این کشور گفته شده است که دانشگاه تنها عمارت نیست، محیطی زنده و بانشاط است باید هرکس به دانشگاه می‌آید قدرت معرفت و مسئولیت بیشتر بیاموزد و امیدوارتر و مشارکت‌جو‌تر از زمان ورود، از آن خارج شود. مدرسه هم همین‌گونه است. این واقعیت قابل کتمان نیست که آموزش مجازی و آنلاین به رغم همه‌ گشودگی‌ها و ظرفیت‌افزایی‌هایی که دارند، می‌توانند در زمینه‌هایی این نقش اجتماعی و فرهنگی مدرسه و دانشگاه را در معرض تغییر قرار دهند. ولی از یاد نبریم که تغییر و نه تخریب آموزش مجازی، رقیب آموزش‌های کلاسیک در مدرسه و دانشگاه نیست، مکمل آن است. به‌ویژه گمان نکنیم که مسئله‌ی اپیدمی کرونا، مسئله‌ای کوتاه‌مدت است و پس از گذار ایامی کوتاه مدرسه و دانشگاه ما خواهد توانست به وضعیت پیشین برگردد. با اعمال زور و نمایش هم نمی‌توان مدرسه و دانشگاه را شبیه گذشته‌ آن کرد. مدرسه و دانشگاه در نقش‌آفرینی‌های جدید خود یعنی؛ تربیت شهروندانی توانمند و جامعه‌ی توانمند».

‌ محمدرضا عارف: طالقانی؛الگوی سیاست‌ورزیِ انسانی،‌ اخلاقی، دینی و ملی محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان، در چهل‌و‌یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید‌محمود طالقانی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به همین مناسبت منتشر کرد. او در این یادداشت نوشت: «هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگمرد آزادی‌خواه، استبداد‌ستیز و استوار در دفاع از حقوق ملت، آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، ناباورانه و زودهنگام از میان ما رفت. او نماینده‌ بزرگ سنت سترگ مشروطه‌خواهی ایرانیان در انقلاب اسلامی بود. از سویی احیاگر اندیشه‌ آیت‌الله محمد حسین نائینی- صاحب تنبیه‌الامه - و از سویی یار و یاور و وفادار به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در به‌پیروزی‌رساندن نهضت بود. تحولات و رخدادهای بعدی انقلاب، به‌وضوح نشان داد که فقدان آن عزیز نستوه، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای نهضت نو پای ملت و آرمان‌هایش بود. از طرفی او محل تلاقی آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی بود. هم آزادی‌خواهان او را مراد و پیر خود می‌دانستند و هم عدالت‌جویان چون پروانه به گردش می‌چرخیدند. امروز گرچه او در بین ما نیست، اما اندیشه و رفتارش می‌تواند الگوی سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی ما باشد. امروز بر ماست که از بزرگانی چون طالقانی بیاموزیم و اندیشه‌های او را محور اتحادمان قرار دهیم. در سالروز ارتحالش، یاد و خاطره‌ ایشان و فرزند ارجمندشان سرکار خانم اعظم طالقانی را گرامی داشته، از خدای بزرگ برایشان علو درجات مسئلت می‌نمایم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها