|

اخبار نوآوری

اپل استارتاپ Spaces را خرید اپل همچنان به خرید شرکت‌های کوچک در سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد و در جدیدترین مورد استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را تصاحب کرد. Spaces سال ۲۰۱۶ توسط برخی از کارکنان سابق استودیوی «دریم‌ورکس انیمیشن» تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به توسعه محصولات واقعیت مجازی مشغول است. اپل سال جاری میلادی هفت شرکت کوچک از جمله استارتاپ واقعیت مجازی NextVR را تصاحب کرد و به نظر می‌رسد عزم خود را برای سرمایه‌گذاری جدی در این فناوری نوظهور جزم کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: می‌خواهیم گوگل ملی داشته باشیم «ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین افتتاحیه مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات، اعلام کرد به دنبال استقلال ایران در فضای مجازی است. او با بیان اینکه نمی‌خواهند به‌اصطلاح چرخ را از نو اختراع کنند، گفت: «به دنبال ساخت دوباره یک گوگل دیگر نیستیم بلکه می‌خواهیم با بومی‌سازی گوگل ملی داشته باشیم. در واقع می‌خواهیم با این جست‌وجوگر بومی سرویس‌هایی که از سمت گوگل روی ما بسته شده را فعال و نیاز کاربران را برطرف کنیم». وی با بیان اینکه استقلال ایران در فضای مجازی موجب امنیت در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد، افزود: «ما حداقل به پلتفرمی نیاز داریم که مردم بتوانند از آن برای رفع خدمات عمومی کاربران استفاده کنند. البته اگر یک بخش خصوصی نیرومند داشتیم یا شرایط اقتصادی خوبی داشتیم، بیش از این به قابلیت‌های پیام‌رسان‌هایمان رسیده بودیم».

آزمایش کرونا توسط استارتاپ‌ها قانونی است بر اساس تصمیم کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار وزارت اقتصاد، فعالیت استارتاپ‌های حوزه سلامت جهت انجام تست کرونا در منزل بلامانع اعلام شده و این استارتاپ‌ها مجازند با همکاری آزمایشگاه‌های فیزیکی، نقش تسهیل‌گری را در انجام آزمایش‌های کرونا داشته باشند و اقدام به انجام تست کرونا کنند. پیش از این وزارت بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به استارتاپ‌های حوزه سلامت، انجام تست کرونا را به‌وسیله این اپلیکیشن‌ها غیرقانونی عنوان کرده بود. اما پس از جلسات متعدد با حضور طرفین، اعضای این هیئت فعالیت استارتاپ‌ها را نقض‌کننده قوانین وزارت بهداشت ندانستند و در نتیجه متوقف‌ساختن فعالیت آن از سوی وزارت بهداشت مبنای قانونی ندارد. همچنین این هیئت اخیرا سازمان نظام پزشکی را مکلف کرد تا فرایند صدور مجوز تبلیغات دارو، مواد خوراکی و بهداشتی در فضای مجازی را تسهیل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها