|

خبر

مخالفت دولت با طرح مجلس درباره جهش تولید مسکن دولت در نامه‌ای رسمی، مخالفت خود را با طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. به گزارش فارس، هیئت وزیران دولت دوازدهم، با ارسال نامه‌ای خطاب به وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور، از مخالفت خود با طرح دوفوریت جهش تولید و تأمین مسکن خبر داد.

تورم نقطه‌ای شهریور4 درصد افزایش یافت مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ٤,٠ واحد درصد افزایش یافته است. به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٢٦,٠ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه ١٣٩٩ به عدد ٣٤,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طورمیانگین ٣٤.٤ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند. نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ٤,٠ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ٥,٥ واحد درصدی به ٣١.٥ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٣.٣ واحد درصدی به ٣٥.٩ درصد رسیده است.

شاخص بورس۱۳ هزار واحد افت کرد شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ثبت افت ۱۳هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۸۱هزار واحد قرار گرفت. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه 10میلیارد و 502 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 824میلیارد تومان در یک میلیون و 226هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 13هزار و 959واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 581هزار و 201واحد قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها