|

رویداد

وزیر کشور فرانسه در تونس وزیر کشور فرانسه روز گذشته برای دیدار با همتای تونسی خود به این کشور می‌رود. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، جرالد دارمانان، وزیر کشور فرانسه در جریان دیدار با توفیق شرف‌الدین، همتای تونسی خود درباره همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم میان دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد. او به الجزایر هم می‌رود.

ازسرگیری مذاکرات بین حماس و اسرائیل شبکه عبری‌زبان کان مدعی شد که مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درباره مبادله اسرا از سرگرفته شده است. این شبکه افزود که حماس در همین راستا خواستار آزادی صدها اسیر فلسطینی از جمله اسیر حسن سلامه از فرماندهان اسیر گردان‌های قسام شده است.

بی‌طرفی چین سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات مطرح‌شده از سوی دولت استرالیا گفت: پکن هرگز در امور دیگر کشورها یا منافع آنها دخالت نکرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور به اتهامات مطرح‌شده از سوی دولت استرالیا واکنش نشان داد و گفت کشورش هرگز در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نکرده است.

درخواست بنی‌گانتس از فلسطینی‌ها وزیر دفاع اسرائیل در سخنانی رهبران فلسطین را به دستیابی به یک توافق مشروط درباره موجودیت این رژیم و فلسطین فراخواند. او در جریان دیدار با سفیران اتحادیه اروپا در تل‌آویو، فلسطینی‌ها را به دستیابی به توافق درباره تشکیل دو «کشور اسرائیلی و فلسطینی» دعوت کرد.

دعوت الکاظمی از همتای کویتی‌اش مصطفی الكاظمی، نخست‌وزیر عراق، از همتای کویتی خود برای سفر به عراق به‌منظور تحکیم روابط دو کشور دعوت کرد. به گزارش روسیا‌الیوم، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که المنهل الصافی، سفیر عراق با صباح الخالد، نخست‌وزیر کویت دیدار کرد و در این دیدار، روابط دوجانبه دو کشور و راه‌های ارتقای روابط در راستای برآورده‌‌کردن خواسته‌های دو ملت برادر مورد بررسی قرار گرفت.

سفارش جدید 2 زیردریایی اتمی توسط پنتاگون پنتاگون اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا قرارداد ساخت دو زیردریایی کلاس کلمبیا به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار را داده است. پنتاگون اعلام کرد: این کمپانی مستقر در کنتیکت برنده قرارداد ۹.۴ میلیاردی برای ساخت دو زیردریایی کلاس کلمبیا شده است. اصلاح این قرارداد گزینه‌ای را برای ساخت و آزمایش کشتی‌های کلاس کلمبیا و همچنین طراحی‌های مربوطه و پشتیبانی موتور آن اعمال می‌کند.

آزادی ۴۶۰ زندانی سیاسی در مصر با تداوم انتقادهای بین‌المللی به نقض حقوق بشر در مصر، یک دادگاه این کشور دستور آزادی حدود ۴۶۰ فعال سیاسی محبوس در زندان‌های این کشور را صادر کرد. در میان آزادشدگان خبرنگاران و دانشجویانی دیده می‌شوند که در چارچوب ۱۹ پروند قضائی در چهار سال گذشته دستگیر شده بودند.

تعلیق صفحه مشاور سابق ترامپ توییتر صفحه متعلق به استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ را در توییتر در حالی معلق کرد که این مقام سابق کاخ سفید در پیامی خواستار گردن‌زدن دکتر آنتونی فائوچی، عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا و همچنین کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی شده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها