|

رخداد

کشف 50 فقره سرقت شرق: سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق حرفه‌ای خودرو و لوازم خودرو و کشف 50 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ ضرغام آذین گفت: با شکایت‌های مکرر چند نفر از شهروندان در‌خصوص سرقت خودرو در محدوده‌های شمال غرب تهران تیمی از مأموران سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران مسئولیت پرونده را بر‌عهده گرفتند. او با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی مشخص شد سرقت‌ها به‌دست یک سارق حرفه‌ای انجام شده است، عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، چهره متهم شناسایی و مشخص شد او یکی از سارقان سابقه‌دار است که بارها با همین عنوان مجرمانه روانه زندان شده اما هر‌بار پس از طی دوره محکومیت و آزادی به سراغ سرقت رفته است. سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ابراز کرد: بلافاصله محل‌های تردد و پاتوق‌های احتمالی این متهم تحت کنترل و نظارت در‌آمد و در‌نهایت یکی از پاتوق‌های او در محدوده کلانتری 139 مرزداران شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی، مأموران طی عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند و به کلانتری 139 مرزداران انتقال دادند. این مقام انتظامی با بیان اینکه از مخفیگاه متهم یک دستگاه خودروی پاترول و 30 عدد باطری سرقتی‌ کشف شد، ادامه داد: متهم به 50 فقره سرقت خودرو و لوازم خودرو معترف شد. سرهنگ آذین خاطرنشان کرد: متهم برای اخذ دستور به مرجع قضائی معرفی شد و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

۵ کشته در تیراندازی در ایلینوی آمریکا در جریان تیراندازی که در شیکاگو آغاز و در شهر همسایه آن «اوانستون» ایالت ایلینوی آمریکا به پایان رسید، پنج نفر از جمله یک نگهبان امنیتی کشته و دو نفر دیگر مصدوم شدند. پلیس ابتدا گزارشی از تیراندازی در یک داروخانه دریافت کرد. زمانی که مأموران پلیس به صحنه رسیدند، مظنون به یک رستوران در اوانستون گریخت و در آنجا یک زن را به گروگان گرفت. این زن مورد تیراندازی فرد گروگان‌گیر قرار گرفت و در‌حال‌حاضر بستری شده است. گروگان‌گیر که در جریان فرار چهار نفر را کشته بود، در درگیری با پلیس زخمی و بعدتر اعلام شد که در بیمارستان فوت کرده است.

۱۱ کشته در پی رانش زمین در اندونزی دست‌کم ۱۱ نفر در‌پی وقوع دو حادثه رانش زمین در اندونزی کشته شدند. در‌پی بارش شدید باران و وقوع دو حادثه رانش زمین در جزیره جاوا در اندونزی دست‌کم ۱۱ نفر کشته شدند، همچنین نیروهای امداد و نجات در تلاش برای یافتن دیگر حادثه‌دیدگان احتمالی هستند. با وقوع این دو حادثه چندین پل تخریب و مسیر ارتباطی به چندین روستا در جاوا مسدود شده است. نیروهای امداد در تلاش برای یافتن حادثه‌دیدگان هستند اما برای برداشتن گل‌و‌لای و امدادرسانی به تجهیزات بیشتر نیاز دارند. سخنگوی مرکز ملی مدیریت بحران اندونزی اظهار کرد: بارش شدید باران موجب وقوع اولین حادثه رانش زمین شد و دومین حادثه زمانی رخ داد که نیروهای امداد در تلاش برای خارج‌کردن قربانیان از محل اولین حادثه بودند. وقوع رانش زمین در اندونزی از جمله حوادث شایع است؛ چراکه جنگل‌زدایی و حفاری معادن به ناپایداری وضعیت خاک کمک کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها