|

خبر

علاقه احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ایسنا‌: وحید جلال‌زاده، نماینده ارومیه در مجلس گفت: در‌حال‌حاضر ظریف، جهرمی، جهانگیری و دهقان از گزینه‌های مطرح هستند. شنیده‌ام عده‌ای هم علاقه‌مند به حضور معین در انتخابات هستند. شایعه بسیار قوی وجود دارد که آقای قالیباف نیز کاندیدای انتخابات خواهد بود. نیکزاد و امیرحسین قاضی‌زاده نیز فعالیت‌هایشان را شروع کرده‌اند. سعید محمد و رستم قاسمی نیز از دیگر گزینه‌های مطرح هستند که نام برده می‌شوند. طبق اطلاع من، آقای احمدی‌نژاد نیز علاقه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دارد، اما همچون سایر افراد، تحرکاتی برای تشکیل ستادهای استانی از طرف ایشان دیده نمی‌شود. چند مصاحبه و سخنرانی پیش از این هم داشتند، بنابراین رفتار انتخاباتی و تحرک خاصی از طرف آقای احمدی‌نژاد دیده نمی‌شود.

هاشم‌زاده هریسی: رأی‌دادن به سیاسیونی که به‌دنبال جن و خرافات باشند، حرام است برنا: آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در رابطه با بحث جن‌گیری و ارتباط با جن‌گیران در فضای سیاسی و میان سیاست‌مداران گفت: من برای کشوری که نظامی اسلامی دارد، اما چنین مسائلی در آن مطرح می‌شود، متأسفم. رأی‌دادن و رأی‌گرفتن و نماینده و رئیس‌جمهور‌شدن نباید بر اساس سحر و جادو باشد و باید با این افراد برای اداره کشور مبارزه کنیم. مبارزه مردم با این افراد باید به این صورت باشد که ببینند چه کسانی دنبال‌کننده خرافه و خرافات هستند و به آنها رأی ندهند. همگان بدانند رأی به این‌گونه افراد حرام است. او تصریح کرد: مهم‌ترین مبنای دین اسلام، مبارزه با خرافه است؛ زیرا عقل و علم را از بین می‌برد. کسانی که با این مشی مبارزه نمی‌کنند و مشوق آن هستند، به جان نظام افتاده‌اند، اما همه مسئولان هم به این شکل نیستند و باید بتوانیم افراد را از یکدیگر تفکیک کنیم.

۱۵ سال حبس براي رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی باشگاه خبرنگاران جوان: یک منبع آگاه از صدور حکم حبس برای پوری‌حسینی خبر داد و گفت: پوری‌حسینی به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. دادگاه «میر‌علی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی»، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جواهری برگزار شد. او به اتهام اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ و مقررات مربوطه و کارشناسی غیرمعتبر، در دادگاه محاکمه شد.

حسن بیادی: نامزدی قالیباف و رئیسی با هم یعنی حذف هر دو نامه‌نیوز‌: حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان، درباره سناریو‌های مدنظر اصولگرایان برای حضور در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ گفت: حالت ایدئال و آرمانی آن است که آقایان سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در مسئولیت‌های فعلی خود، یعنی ریاست قوه قضائیه و ریاست مجلس باقی بمانند و شخصیت دیگری هماهنگ با آنها رئیس‌جمهور شود تا هر سه در قالب مدیریتی یکپارچه بتوانند کشور را اداره کنند. در چنین حالتی بسیاری از مشکلات مردم در کوتاه‌مدت حل خواهد شد تا آنکه یکی از میان آقایان رئیسی و قالیباف در مسند ریاست‌جمهوری قرار بگیرد. اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری یک اصولگرای اصلاح‌طلب عاقل و غیراحساساتی همچون آقایان حسین دهقان، محسن رضایی یا مهندس ضرغامی بر سر کار آید، او به همراه آقایان رئیسی و قالیباف می‌توانند ریشه فساد خانمان‌برانداز اداری را نابود، کشور را قانون‌مند و ساختار‌های مدیریتی و حاکمیتی را اصلاح و کارآمد کنند. اما فارغ از حالت آرمانی، با نامزدی آقای رئیسی قاطبه اصولگرایان به گزینه دیگری گرایش نشان نخواهند داد، در این صورت سایر گزینه‌های اصولگرا حذف می‌شوند و اکثر آنان بر سر حمایت از آقای رئیسی اجماع خواهند کرد. این در حالی است که چنین وضعیتی درباره آقای قالیباف، علی‌رغم همه شایستگی‌هایش برای خدمت در قوه مجریه اتفاق نمی‌افتد و متصور هم نیست و اجماع اصولگرایان بر سر ایشان حداقلی و ضعیف خواهد بود؛ مگر مانند آقای روحانی در زمین اصلاح‌طلبان بازی کنند که بعید به نظر می‌رسد. وی با بیان اینکه نباید آقایان قالیباف و رئیسی هر دو نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شوند، افزود: اگر هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف با هم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، هر دو با هم حذف می‌شوند و در مسئولیت‌های کنونی‌شان نیز دیگر جایگاه مثبتی نخواهند داشت؛ پس در این حالت یکی از میان آنها باید نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها