|

کوتاه دیپلماسی

پس از گفت‌وگو با روحانی اعلام شد تأکید رئیس شورای اروپا بر حمایت از برجام ایسنا: رئیس شورای اروپا در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی خود با حسن روحانی، بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام تأکید کرد. چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در توییتر نوشت: «گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور حسن روحانی داشتم. اتحادیه اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می‌کند. حفظ فضایی برای دیپلماسی که اساسش را گام‌های مثبت تشکیل داده، در این مرحله حیاتی است».

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و عربستان درباره ایران ایلنا: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و محمد بن‌سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در تماسی تلفنی درباره برخی مسائل راهبردی دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با همتای سعودی خود مدعی شد واشنگتن و ریاض به مقابله با «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» متعهد هستند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آستین و بن‌سلمان در این‌ گفت‌وگوی تلفنی درباره همکاری دفاعی دو کشور و تحولات اخیر در سیاست آمریکا در یمن رایزنی کردند.

نخست‌وزیر اسرائیل: موضع ما درباره برجام تغییر نکرده است ایسنا: دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در پی ابراز تمایل دولت جدید آمریکا برای مشارکت در نشستی احتمالی درباره توافق هسته‌ای با حضور ایران، تأکید کرد که موضع این رژیم در مورد توافق هسته‌ای تغییری نکرده است. به گزارش روزنامه اورشلیم پست، پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دعوت نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا را برای تشکیل نشستی با حضور اعضای توافق هسته‌ای (برجام) پیرامون حل‌وفصل مسائل راجع به این توافق خواهد پذیرفت، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: «اسرائیل به ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد است و موضعش درباره توافق هسته‌ای عوض نشده است». دفتر نخست‌وزیر این رژیم افزود: «اسرائیل باور دارد که بازگشتن به توافق قبلی مسیر ایران را برای دستیابی به یک زرادخانه هسته‌ای هموار خواهد کرد. اسرائیل درباره این موضوع ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها