|

حادثه‌ها

کلاهبرداری با عنوان کمک به زلزله‌زدگان
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران سایبری برنامه‌های مجرمانه خود را به‌عنوان کمک به زلزله‌زدگان اجرا می‌کنند، اظهار کرد: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشرها قرار نگیرند.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، اظهار کرد: با توجه به حادثه زلزله در شهرستان سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد، متأسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو با عنوان کمک به مردم زلزله‌زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات شهروندان می‌کنند. این در حالی است که کمک‌های جمع‌آوری‌شده هیچ‌گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان به‌هیچ‌عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله‌‌زدگان حتما از طریق نهادهای معتبر و مسیر‌های قانونی که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود، اقدام کنند، افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و اشخاصی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند و سایر تجربیات ثبت‌شده، متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از موقعیت ایجادشده با تحریک اذهان عمومی و بعضا سوء‌استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور و با عنوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری‌رساندن به آسیب‌دیدگان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.
او بیان کرد: بر‌اساس رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی در کار‌گروه ویژه در پلیس فتا، تاکنون چندین نفر با راه‌اندازی کانال اقدام به کلاهبرداری از هم‌وطنان با این شیوه می‌کردند که مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدام قضائی و قانونی علیه مجرمان و متخلفان این حوزه آغاز شده است.
زورگیر پایانه غرب دستگیر شد
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری راننده خودروی سواری پژو كه از مسافرانش زورگیری می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به 15 فقره زورگیری اعتراف کرد.
سرهنگ كیومرث حسنوند اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به کلانتری ٢٠٩ پایانه غرب مراجعه و از زورگیری سرنشینان یک دستگاه پژوی مشکی‌رنگ شکایت کردند. او با اشاره به اینکه عوامل پلیس در تحقیقات میدانی از مسیر تردد خودرو، موفق شدند شماره پلاک خودروی سواری پژو را شناسایی کنند، افزود: با مجوز قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به کلانتری ٢٠٩ پلیس پیشگیری تهران بزرگ هنگامی که با شاکیان به‌صورت حضوری مواجه شد، به جرمش اعتراف کرد. سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ابراز کرد: متهم در بررسی پلیس اظهار کرد به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد و برای تأمین هزینه‌های اعتیاد از شاکیان زورگیری کرده است.
این مقام انتظامی تصریح كرد: با اعتراف صریح متهم به بیش از ١۵ فقره زورگیری از مسافران خود با همدستی یکی از دوستانش، او به دادسرا معرفی شد و تحقیقات برای شناسایی همدستش
ادامه دارد.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها