|

حادثه‌ها

دستگیری سردار قلابی خنثی‌کننده بمب در تهران مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ فردی را که اقدام به جعل مهر مجلس خبرگان رهبری کرده و خودش را از سرداران تیم چک و خنثی‌سازی بمب معرفی کرده بود، دستگیر کردند. مدتی قبل مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت تهران بزرگ از جعل عنوان نظامی از سوی یک فرد با‌خبر شده و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که مردی میان‌سال به پوشیدن لباس تیم چک و خنثی‌سازی بمب و نصب درجه سرتیپ دوم روی آن در حال تردد در سطح شهر است. مأموران که به رفتار این فرد مشکوک شده بودند، اقدام به بازرسی از او کرده و در جریان آن متوجه حمل بی‌سیم و مهر متعلق به مجلس خبرگان رهبری از‌سوی او شدند؛ اما این فرد هیچ مدرکی برای اثبات هویت خود ارائه نداد و به‌همین‌دلیل به مقر انتظامی منتقل شد. متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در‌حالی‌که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به جعل عنوان سردار تیم چک و خنثی‌سازی بمب و مهر متعلق به مجلس خبرگان رهبری اعتراف کرد. بنا بر اعلام افسر رسیدگی‌کننده به این پرونده، تحقیقات در این موضوع همچنان ادامه دارد و متهم که فردی حدودا 45‌ساله و فاقد هرگونه سابقه نظامی است، با حکم قضائی در بازداشت به سر می‌برد.

دستگیری قاتل فراری بعد از ۱۲ سال فرمانده انتظامی شهرستان مهران از دستگیری قاتل متواری پس از ۱۲ سال فرار و زندگی مخفیانه خبر داد. قدرت‌الله شهبازبیگی اظهار کرد: پس از وقوع یک مورد قتل در سال ۱۳۸۷، در استان هم‌جوار و فراری‌شدن قاتل، رسیدگی به پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. او ادامه داد: در‌حالی‌که دستگیری قاتل فراری جزء برنامه‌های پلیس آگاهی بود، کارآگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی و در ادامه تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی مخفیگاه این فرد شدند. فرمانده انتظامی شهرستان مهران تصریح کرد: کارآگاهان که مجوز قضائی را قبلا کسب کرده بودند، پس از هماهنگی موفق به دستگیری قاتل فراری در این شهرستان شدند. او با اشاره به دستگیری متهم گفت: متهم در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و برای تحقیقات بیشتر به استان هم‌جوار منتقل شد. بنا بر این گزارش قاتل فراری در سال ۸۷ همسایه خود را با سلاح گرم به قتل رسانده بود.

11 کشته در درگیری 2 باند تبهکار در کلمبیا 11 نفر بر‌اثر درگیری‌های دو‌روزه میان دو باند تبهکار در کلمبیا کشته شدند. وزیر دفاع کلمبیا اعلام کرد که درگیری‌ها بین دو باند موسوم به «Contadores» و «Oliver Sinisterra» رخ داده ‌است که می‌خواهند کنترل منطقه را به دست بگیرند. او در ادامه از شهروندان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر درخواست کمک کرد و افزود: به کسانی که اطلاعاتی برای دستگیری اعضای باندها در اختیار پلیس قرار ‌دهند، جایزه‌ای بزرگ اعطا خواهد شد. وزیر دفاع کلمبیا همچنین بیان کرد از اول 2021 تاکنون در عملیات‌ موفق علیه قاچاق مواد مخدر 54 عضو باند تبهکاری را دستگیر کرده‌ایم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها