|

رویداد

درگذشت همسر ملکه بریتانیا کاخ باکینگهام از درگذشت شاهزاده فیلیپ، همسر ۹۹‌ساله ملکه الیزابت دوم خبر داد. فیلیپ دوک ادینبرا در سال ۱۹۴۷ با الیزابت دوم که بعدا ملکه شد، ازدواج کرد. شاهزاده فیلیپ در سال‌های اخیر چندین بار بابت بیماری‌های مختلف در بیمارستان بستری بود و اخیرا هم در فوریه سال جاری میلادی در بیمارستان به سر می‌برد.

حمله اسرائیل به انبار تسلیحات در سوریه دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته‌شدن سه شبه‌نظامی در حمله اسرائیل به انبار مهمات در نزدیکی دمشق خبر داد. خبرگزاری رسمی سوریه اما اعلام کرد در این حمله چهار سرباز کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حملات در نزدیکی پایتخت سوریه یک انبار اسلحه را که احتمالا مورد استفاده نیروهای حزب‌الله لبنان و سایر شبه‌نظامیان بوده، هدف قرار داده است.

برگزاری نشست استانبول، ۱۶ آوریل نمایندگان دولت افغانستان و طالبان قرار است ۱۶ آوریل جاری با پیشنهاد دولت آمریکا در استانبول نشست برگزار کنند. به گزارش ایسنا، این نشست بخشی از تلاش جدید دولت آمریکا برای وضع آتش‌بس در افغانستان و ایجاد شرایطی برای یک روند انتقالی در کابل است.

امیدواری خونتای میانمار با وجود ادامه اعتراض‌ها در میانمار و تظاهرات علیه ارتش، خونتای میانمار اعلام کرد انتظار دارد روند کاری دولت به‌زودی به حالت عادی برگردد.

تحریم دوباره شرکت‌های چینی یک کارشناس در وزارت بازرگانی چین اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی را علیه کمپانی‌های فناورمحور چین وضع می‌کند، اما این تحریم‌ها باعث اختلال در گام‌های توسعه فناوری در کشور نمی‌شود.

پیوستن پمپئو به فاکس‌‌نیوز مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق دونالد ترامپ، رسما به شبکه خبری فاکس می‌پیوندد. این دیپلمات ارشد سابق آمریکا پس از کیلی مک‌انینی، سخنگوی سابق کاخ سفید که به‌عنوان یکی از مجری‌های برنامه «اوت‌نامبرد» این شبکه استخدام شد، تازه‌ترین مقام کابینه ترامپ است که به این شبکه خبری می‌پیوندد.

هشدار روسیه درباره اوکراین یک مقام ارشد دولت روسیه هشدار داده مسکو ممکن است برای کمک به شهروندان خود در شرق اوکراین به مداخله نظامی دست بزند. درگیری‌های پراکنده در منطقه دنباس در شرق اوکراین، اخیرا رو به افزایش گذاشته و روسیه در حال افزایش حضور نیروهای نظامی خود در مرزهای مشترک خود با اوکراین است.

ادامه جنجال صندلی در ترکیه ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، در واکنش به ماجرای «سوفاگیت»، رجب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را دیکتاتور نامید. آنکارا در اعتراض، سفیر ایتالیا را احضار کرد. ماجرایی که به سوفاگیت مشهور شده است، به نشست سران اتحادیه اروپا با اردوغان برمی‌گردد. در این نشست فقط دو صندلی در کنار پرچم‌های ترکیه و اتحادیه اروپا برای نشستن اردوغان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در نظر گرفته شده بود و اورزولا فون‌درلاین مجبور شد دورتر از آنها روی یک کاناپه بنشیند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها