|

اخبار اقتصادی

وام ساخت مسکن ۳۰۰میلیونی شد ایسنا: عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن از افزایش وام نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای به ۳۰۰ میلیون تومان در تهران خبر داد. محمدحسن علمداری با اشاره به پرداخت وام مسکن بافت فرسوده به ۲۰ هزار واحد،‌ اظهار کرد: مبلغ قرارداد امضا‌شده با مالکان بافت‌های فرسوده تاکنون هزارو 370 میلیارد تومان است. او گفت: سال گذشته‌ احیای بافت‌های فرسوده با استفاده از روش‌های نوین ساخت‌وساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که امسال این وام به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. علمداری افزود: بانک مسکن در تهران و کلان‌شهرها ۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان وام بافت فرسوده با سود ۹ درصد پرداخت می‌کند. عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن در پایان گفت: مابقی تسهیلات مورد نیاز برای بافت فرسوده با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وزارت ارتباطات از اپراتورها شکایت کرد ایرنا: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتورهایی که در شبکه اجتماعی «کلاب‌هاوس» اختلال ایجاد کردند، شکایت کرد. با پایان ضرب‌الاجل ۲۴‌ساعته این وزارتخانه به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این اپراتورها شکایت کرد. شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صبح دیروز با موضوع اختلال عمدی اپراتورهای مذکور در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم شد. بر‌اساس ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی ایجاد هرگونه اختلال در ارتباطات کشور جرم تلقی می‌شود. ۱۹ فروردین‌ شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس دچار اختلال شد. وزیر ارتباطات درباره فیلتر این شبکه اجتماعی گفت: چنین حکمی صادر و حتی مطرح نشده است؛ اما اختلال از سوی اپراتورها همچنان برقرار بود هرچند آنها نیز اعلام کردند هیچ دستور قضائی مبنی بر فیلتر این شبکه اجتماعی صادر نشده است.

پول‌های بلوکه‌شده ایران در عراق آزاد می‌شود ایسنا: دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق می‌گوید با وجود شرط دشواری که دولت عراق بر سر راه شرکت‌ها گذاشته؛ اما پول‌های ایران در عراق امکان جابه‌جایی پیدا کرده‌اند. سید‌حمید حسینی اظهار کرد: در سال‌های گذشته یکی از بهانه‌هایی که دولت عراق در تسویه‌نکردن پول‌ حاصل از صادرات ایران داشت، تحریم‌های آمریکا بود؛ اما در هفته‌های گذشته، گشایش‌هایی در این زمینه رخ داده و حتی صحبت از دادن یک مهلت ۱۲۰‌روزه به عراق مطرح شده است. او با بیان اینکه مذاکرات برای آزادسازی پول‌های ایران در عراق در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بغداد نیز دنبال می‌شود، بیان کرد: وزیر اقتصاد عراق در جریان سفر آقای شریعتمداری به این کشور نیز صحبت از ممکن‌شدن آزادسازی پول‌های ایران را مطرح کرده و از آمادگی دولت این کشور برای همکاری در این زمینه خبر داده است. هرچند بغداد شرط‌های دشواری را در این مسیر گذاشته؛ اما به نظر می‌رسد بهانه تحریم‌ها دیگر وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها