|

خبر

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد ایسنا: اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌هایی علیه هشت فرد و سه نهاد در ارتباط با ایران خبر داد. به گزارش رویترز، یک‌مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که این اتحادیه هشت فرمانده نظامی و رئیس پلیس و سه زندان ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داده است. به نوشته رویترز، اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر در ایران» خوانده شده، اعمال کرده است. حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج از جمله اشخاص تحت تحریم قرار‌گرفته هستند.

ایران یکی از محورهای سفر وزیر خارجه آمریکا به بروکسل ایسنا: یک مقام وزارت خارجه آمریکا از سفر وزیر امور خارجه این کشور به بروکسل خبر داد و گفت که ایران یکی از موضوعات مطرح در گفت‌وگوهای او خواهد بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور این هفته دوباره سفری به بروکسل خواهد داشت تا درباره موضوعاتی از جمله ایران، افغانستان و فعالیت‌های روسیه در قبال اوکراین رایزنی کند. این مقام آمریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود، گفت که در این سفر، بلینکن به لیود آستین، وزیر دفاع آمریکا در بروکسل ملحق خواهد شد، اما جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه نداد. بلینکن در ماه مارس نیز برای مذاکرات با اتحادیه اروپا و متحدان آمریکا در نانو به بروکسل سفر کرد و در این سفر وعده داد که اتحاد فرااقیانوسی بازسازی شده و باز هم زنده خواهد شد. پنتاگون هفته گذشته اعلام کرده بود که وزیر دفاع آمریکا هم قرار بود در سفری که روز یکشنبه آغاز شد و شامل قدس اشغالی، آلمان و انگلیس می‌شود، به مقر ناتو در بلژیک برود.

معاون وزیر خارجه روسیه: دشواری خاصی در روند مذاکرات دیده نمی‌شود ایلنا: معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد دشواری خاصی در روند مذاکرات وین دیده نمی‌شود. به گزارش اردوپوینت، سرگئی ریابکوف پیش از آغاز دور دوم رایزنی‌ها در وین گفت: نیازی به واکنش بیش از حد در مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک ازجمله لغو احتمالی تحریم‌های واشنگتن علیه ایران نیست. درمورد مسئله تحریم‌ها و مسائل مربوط به بازگشت ایران به تعهدات خود تحت برجام، اینها فقط عناصری هستند که بحث در مورد آنها ادامه دارد؛ نیازی به انجام مناقصه در مورد آن نیست. ریابکوف اطمینان داد که همه این موارد قابل پیش‌بینی بود و همه در وین مورد بحث قرار گرفت. جلسات علی‌رغم حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز ایران در این هفته ادامه خواهد یافت. وی افزود: هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ ما هیچ بن‌بست یا دشواری خاصی نمی‌بینیم؛ این لحظات طبیعی هستند. طرفین با انرژی رویکردهای خود را شکل می‌دهند. ما کمک سیاسی و فکری در یافتن راه حل می‌کنیم.

دیدارهای مشاور امنیت ملی عراق در ایران ایسنا: روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با قاسم محمد الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد. الاعرجی با وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرد. در این دیدار شمخانی با تبیین عوامل بی‌ثباتی در منطقه، آمریکا را بزرگ‌ترین عامل ناامنی و تروریسم سازمان یافته قلمداد و تأکید کرد؛ تسریع در اجرای قانون پارلمان عراق در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق، موجب تقویت و تثبیت روندهای ثبات‌ساز خواهد شد. وی تصریح کرد؛ پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی از اولویت‌های همکاری‌های امنیتی دو کشور است و در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهید قاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم. شمخانی افزود: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکایی‌ها با حمایت از نیروهای داعش و جابه‌جایی آنها در مناطق مختلف این کشور تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی برای تداوم حضور خود در عراق زمینه‌سازی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها