|

اتفاق

ایسنا: حسن تفتیان، سریع‌ترین دونده ایرانی در حالی در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) دوید که پیش از مسابقه نهایی کفش‌هایش به سرقت رفته بود. حسن تفتیان مجبور شد با کفش‌هایش هشت هزار متر بدود. این مسئله روی عملکردش تأثیر منفی گذاشت و در پایان با ثبت زمان ۱۰.۴۷ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

شرق آنلاین: بالاترین مقام مرکز کنترل بیماری‌های چین در کنفرانس خبری اخیر خود گفته تأثیر واکسن‌های کرونای این کشور آن قدری که بتواند همه‌گیری را کنترل کند، نیست. «فو گائو» گفته درصدد هستیم واکسنی تولید‌شده از مخلوط محصولات داخلی را برای تزریق عمومی آماده کنیم تا میزان اثر‌گذاری بر ایمنی را افزایش دهند.

دویچه‌وله: یوآخیم فایفر، نماینده پارلمان آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی (CDU) که متهم به فساد مالی در تهیه ماسک‌های کرونا بود، استعفا داد. این نماینده مجلس مدعی شد مورد حمله هکرها قرار گرفته است. این دومین نماینده مجلس آلمان است که در پس فساد مالی در تهیه ماسک در این کشور مجبور به استعفا می‌شود.

نیویورک‌پست: مگان مارکل، عروس ملکه و همسر هری، قرار نیست در مراسم یادبود پرنس فیلیپ شرکت کند. مخالفت پزشکان دلیل این مسئله عنوان شده است. بسیاری پیش‌بینی کرده بودند مگان در قهر به جدایی و قهر با خانواده سلطنتی ادامه خواهد داد. پرنس فیلیپ از کلمه دیوانگی برای مصاحبه این دو نفر با اپرا وینفری استفاده کرده بود.

ایرنا: «ماریا بایدان» (Marysia Bajdan)، هفته گذشته در آرامستانِ دولابِ تهران به خاک سپرده شد. او از تبارِ لهستانی‌های مهاجر به ایران بود و یکی از آخرینِ آنها که مانند دیگر هم‌میهنان خود، ۷۹ سال پیش، در بحبوحه جنگ جهانی دوم به ایران آمد، مثل برخی‌شان ماند، سه‌ هزار کیلومتر دورتر از سرزمین مادری ازدواج کرد و ایران، وطن دومش شد.

بی‌بی‌سی: وجیهه رستگار، خواننده افغان، اعلام کرد که مقام‌های محلی مانع برگزاری کنسرت مشترک او و فرید رستگار، همسرش شده‌اند. آنها برنامه داشتند با سفر به ولایت هرات با زنان دیدار کنند و علاوه بر آن کنسرتی را در منطقه تفریحی «تخت صَفر» هرات برگزار کنند؛ ولی در پی مخالفت وحید قتالی، والی هرات، این برنامه لغو شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها