|

رویداد

دیدار رهبران کره ‌جنوبی و آمریکا رئیس‌جمهوری کره جنوبی و همتای آمریکایی‌اش قرار است در ماه می‌ سال جاری میلادی در واشنگتن دیدار کنند. تاریخ دقیق دیدار میان مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش هنوز مشخص نشده است اما این نشست احتمالا در می‌ برگزار می‌شود.

بازداشت نامزد انتخاباتی حماس در رام‌الله نیروهای ویژه اسرائیلی شامگاه دوشنبه با یورش به منزل ناجح عاصی، کاندیدای لیست انتخاباتی حماس و نماینده این جنبش در رام‌الله و البیره، او را بازداشت کردند.

قول فعالان میانماری برای اعتراضات فعالان حامی دموکراسی در میانمار اعلام کردند که قرار است در جریان مهم‌ترین تعطیلات کشورشان دست به اعتراضات جدیدی برای حفظ فشار بر خونتای حاکم بزنند. این تعطیلی پنج‌روزه به نام «Thingyan» معمولا توسط عبادت‌کنندگان و با پاکیزه‌کردن تصاویر بودا در معابد و آب و جاروکردن خیابان‌ها و معابر در میانمار برگزار می‌شود.

برآوردی از تعداد تسلیحات هسته‌ای کره ‌شمالی یک گزارش تحقیقی نشان داد كه کره شمالی ممکن است تا سال ۲۰۲۷ تا میزان ۲۴۲ سلاح هسته‌ای و ده‌ها موشک بالستیک داشته باشد و در ادامه از کره جنوبی و آمریکا خواست برای مقابله با تهدیدات در ‌حال تحول «همه گزینه‌ها» را بسنجند.

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا، برای سفری سه‌روزه به لبنان رفت. طبق این بیانیه، این سفر تا ۱۵ آوریل ادامه خواهد داشت و هیل در جریان آن با رهبران و مقامات لبنان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها