|

زير آسمان فيروزه‌اي

فیلمی با بازی پگاه آهنگرانی مسافر بلژیک شد ایسنا: فیلم «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت و به تهیه‌کنندگی مشترک او و مهشید آهنگرانی‌فراهانی، به همراهی فرهاد فزونی، به‌عنوان کارگردان هنری و پخش بین‌المللی شرکت ایریماژ در پانزدهمین حضور بین‌المللی در جشنواره فیلم «مووو» به نمایش در‌می‌آید. این فیلم که در روزهای اخیر، جایزه «نتپک» را از جشنواره فیلم‌های کوهستانی اولجو دریافت کرده‌ است، پیش‌از‌این در جشنواره‌هایی چون تورنتو، زوریخ، میل ولی، بسفر، فیلم‌هایی از جنوب، هاینان آیلند و‌... حضور داشته و در جشنواره کلکته جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده‌ است. جشنواره فیلم «مووو» که با اختصاص بخشی ویژه به سینمای ایران، بنا بود در دو هفته و به شکل حضوری از ۳۱ فروردین سال جاری در شهر بروژ برگزار شود، با توجه به محدودیت‌های جدید کرونایی به شکل مجازی برگزار خواهد شد. در فیلم «بندربند» رضا کولغانی، امیر‌حسین طاهری، مهلا موسوی و پگاه آهنگرانی بازی کرده‌اند و گروه نویسندگان، طراحان و تولید این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: منیژه حکمت، فیلم‌نامه: منیژه حکمت / مصطفی زندی، کارگردان هنری: فرهاد فزونی، مدیر فیلم‌برداری: سجاد آورند، تدوین: نوید توحیدی، موسیقی متن: فرشاد فزونی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و گرافیک: فرهاد فزونی، طراح لباس: ندا نصر، صدابردار: محمد‌حسین کاوه، مدیر تولید: جعفر عروجی جانشین تولید: داریوش حکمت، پشتیبانی تولید: افروز شادکی، محصول بامداد فیلم و کپ فیلم.

«مجبوریم» مسافر بلگراد شد جشنواره فیلم بلگراد به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور صربستان شناخته شده و در اروپای شرقی نیز به‌عنوان یکی از معتبرترین فستیوال‌های سینمایی به‌شمار می‌آید که از سال ۱۹۷۱ هر‌ساله در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌‌شود. چهل‌و‌نهمین دوره از این فستیوال از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت برگزار شده و فیلم «مجبوریم» در دو نوبت به نمایش درخواهد آمد. «مجبوریم» پربازیگرترین و پر‌لوکیشن‌ترین فیلم درمیشیان است که فیلم‌برداری آن در سه ماه در صد لوکیشن در تهران انجام شده که از این میان بخش عمده‌ای از آن در جنوب شهر تهران فیلم‌برداری شده است. «مجبوریم» پیش از این سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین تماشاگران و بهترین فیلم هیئت داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک) را در فستیوال آستیکای رم به خود اختصاص داده است. بازیگران: فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی‌محمدی، غزل شجاعی، خورشید چراغی‌پور، مهدی نصرتی، رؤیا بختیاری، محمد‌رضا مالکی، محمد حیدری، نسیم جمشیدی، محسن خوئینی‌ها، حامد رحیمی‌نصر، حسین مسلمی، سیامک ادیب، یگانه ظرافتی، نازی خاتمی، شراره رنجبر، یاسمین پازوکی، حسام زارع‌مقدم، مهناز کرباس‌چیان، حیدر طلوعی‌نیا، سید‌داود مرتضوی، سهیل قناعتی، فرهاد ریش‌سفیدی، سعید اکبری‌، سپهر سهرابی، علی بلوردی و... با حضور: ژاله علو. پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم مستقل‌های ایرانی (محمد اطبایی) و تهیه‌کننده آن رضا درمیشیان است. هفدهمین جشنواره فیلم فنتسپوآ از ٢٠ فروردین آغاز و تا ٢٩ فروردین (٩ تا ١٨ آوریل ) به‌صورت آنلاین در شهر پورتو آلگره برزیل در‌حال برگزاری است.

«شیرجه بزرگ» در برزیل نمایش داده شد «شیرجه بزرگ» ساخته کریم لک‌زاده در هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های فانتزی «فنتسپوآ» برزیل به نمایش گذاشته شد. فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» ساخته کریم لک‌زاده در نخستین نمایش جهانی خود در این رویداد سینمایی حضور دارد. پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، سونیا سنجری، حامد نجابت، ساسان کاوه، علی سعدی و محمدرضا پورمقدم بازیگران این فیلم هستند که محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. در پی نمایش «شیرجه بزرگ» یکی از روزنامه‌های برزیلی به نقل از منتقدش، این فیلم را به‌عنوان یکی از هفت فیلم برگزیده‌اش معرفی کرده است. جشنواره «فنتسپوآ» از جشنواره‌های فیلم فانتزی در آمریکای لاتین است که در آن ژانرهای علمی-تخیلی، فانتزی، وحشت، تریلر به نمایش در‌می‌آیند. مجری طرح فیلم «‌شیرجه بزرگ» مؤسسه فرهنگی هنری وصف صباست و پخش جهانی آن بر عهده شرکت خانه فیلم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها