|

اتفاق

ایسنا: امیر سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: بنا به نیاز، بیمارستان‌های صحرایی در شیراز، مشهد، خرم‌آباد، رشت و قزوین احداث شد. البته وی نگفت كه چرا مانند چهارم فروردین پارسال که نقاهتگاه موقت در نمایشگاه بین‌المللی توسط ارتش احداث شد، این اتفاق نمی‌افتد تا آن‌قدر شاهد بیماران آواره در بیمارستان‌ها نباشیم.

ایندیپندنت: براساس نتیجه پژوهش دانشگاه صنعتی وین و دانشگاه اوترخت، می‌توان طیف مشخصی از امواج نوری را که به درون یک جسم وارد می‌شوند، محاسبه کرد. به‌این‌ترتیب آنان راهی را پیدا کرده‌اند که اشیای جامد را نامرئی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که چنین به نظر می‌رسد در آنجا به‌کلی هیچ‌چیزی وجود ندارد. آنان در‌حال رسیدن به رؤیای نامرئی‌شدن آدم‌ها هستند.

ایسنا: «تئو» پسر هفت‌ساله یک خانواده فضانورد است که در یک سال پدر و مادرش را برای سفر فضایی بدرقه کرده است. سال گذشته «باب بهنکن» فضانورد مأموریت «دمو-۲» زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد، حال قرار است همسر او «مگان مک آرتور»، فضانورد مأموریت «کرو-۲»، پنجشنبه زمین را ترک کند.

ورزش سه: زوران مامیچ، سرمربی سابق دینامو زاگرب که به‌دلیل اختلاس و تخلف مالیاتی به زندان محکوم شده بود، برای فرار از زندان‌رفتن در کرواسی، به بوسنی‌و‌هرزگوین گریخت. او باید هفته آینده خودش را به دادگاه معرفی کند تا به زندان منتقل شود اما گویا به خانه برادرش در بوسنی‌و‌هرزگوین رفته است.

رویداد 24: بعد از انتشار کلیپ عجیبی از سیلی‌زدن یک جوان به یک روحانی معمم دو روز پیش خبر رسید که این ویدئو ساختگی است. چیزی که البته از همان لحظه انتشار به‌وضوح معلوم بود. حالا خبر رسیده که شش نفر در رابطه با ساخت این کلیپ دستگیر شده‌اند. عجیب‌تر اینکه فرد معممی که در این کلیپ حضور دارد، اساسا روحانی نیست و یک صافکار است.

بی‌بی سی: فدراسیون ملی هندبال افغانستان تأیید کرده که نوریه تابش، کاپیتان تیم «صلح‌آوران» ولایت سرپل در شمال این کشور کشته شده است. فیاض صدیقی، معاون فنی این فدراسیون، به بی‌بی‌سی گفت که افراد مسلح یک شب قبل، لحظاتی قبل از زمان افطار وارد خانه این زن ورزشکار شدند و خانم تابش و زن برادر او را به قتل رساندند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها