|

حادثه ها

مرگ در سد لتیان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از غرق‌شدن یک نفر در آب‌های سد لتیان خبر داد. سید‌جلال ملکی در‌این‌باره اظهار کرد: ساعت ١١:١۵ روز یکشنبه در‌پی تماس همکاران آتش‌نشانی شهر لواسان درباره غرق‌شدن فردی در آب‌های سد لتیان گروه نجات ویژه و غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با امکانات کامل به محل اعزام شدند. او گفت: ظاهرا صبح روز یکشنبه پنجم فروردین، جنازه فردی روی سطح آب مشاهده شده بود؛ اما امکان خارج‌کردن او وجود نداشت. با حضور آتش‌نشانی تهران هر دو گروه آتش‌نشانان تهران و لواسان آن منطقه را جست‌و‌جو کردند و پس از مدتی تلاش مرد ٢٨‌ساله‌ای را از عمق آب خارج کردند. او افزود: ظاهرا مشخص بود که از فوت این مرد ٢٨‌ساله ساعت‌ها گذشته است؛ حتی شاید این اتفاق مربوط به یک یا دو روز قبل بود که البته باید علت حادثه بررسی شود. ملکی با اشاره به گرم‌شدن هوا گفت: همه‌ساله در چنین روزهایی شاهد افزایش آمار غرق‌شدگی هستیم؛ چرا‌که برخی افراد برای شنا و تفریح وارد آب می‌شوند که اگر از عمق و شرایط آب آگاهی نداشته باشند، امکان وقوع حادثه بسیار زیاد است.

۲ کودک کولی به اتهام سرقت روانه بهزیستی شدند رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو کودک کولی که با سوء‌استفاده از احساسات شهروندان اموال آنها را سرقت می‌کردند، خبر داد و گفت: تا‌کنون ۶۰ مال‌باخته شناسایی شده است. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: دو کودک کولی شش و ۱۳‌ساله که در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی دست‌فروشی می‌کردند، به اتهام سرقت گوشی بازداشت شدند. او ادامه داد: شیوه سرقت این دو کودک به این صورت بود که گوشی رانندگان پشت چراغ قرمز را می‌قاپیدند و پا به فرار می‌گذاشتند. رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز کرد: این دو کودک بعد از دستگیری به دادسرای اطفال معرفی و از آنجا راهی بهزیستی شدند. این مقام انتظامی گفت: تاکنون ۶۰ مال‌باخته سارقان تلفن همراه‌شان را این دو کودک معرفی کرده‌اند.

زوج قاتل به دام افتادند زن و مرد قاتلی که پس از ارتکاب قتل در ۲۰ فروردین متواری شده بودند، به دام افتادند. مرتضی فرجام‌پور، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان ملکان، خاطرنشان کرد: روز بیستم فروردین امسال جسدی مجهول‌الهویه توسط مأموران انتظامی شهرستان ملکان در مسیر فرعی یکی از روستاهای این منطقه کشف شد و قاتلان نیز متواری شده بودند که پرونده مربوطه در دستور کار دادستانی قرار گرفت. او اظهار کرد: ضابطان قضائی با همکاری و پیگیری‌های تخصصی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملکان در اولین ساعات کشف جسد، پس از هماهنگی‌‌های لازم و صدور دستور قضائی و انجام تعقیب و مراقبت در کمتر از پنج روز در یکی از روستاهای شهرستان ملکان قاتلان را که یک زن و مرد بودند، شناسایی و دستگیر کردند. فرجام‌پور اضافه کرد: متهمان با صدور قرار قانونی برای سیر مراحل لازم به زندان مراغه معرفی شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها