|

اتفاق

شرق آنلاین: اروسولا وان درلاین از آمادگی اروپا برای میزبانی گردشگران واکسینه‌شده آمریکایی خبر می‌دهد. رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید با توجه به سرعت‌گرفتن واکسیناسیون در آمریکا، می‌شود سیاست درهای بسته اروپا را تغییر داد. با این حساب، احتمال دارد تابستان امسال سر‌و‌کله گردشگران آمریکایی در اروپا پیدا شود.

بی‌بی‌سی: همکاری ایران و آمریکا در پروژه نجات دریاچه ارومیه خبری است که چندروزی روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. در این همکاری سمیه سیما، استاد دانشگاه تربیت‌مدرس، با گروهی از محققان دانشگاه ایالتی یوتا با بررسی داده‌های ۴۰ سال اخیر، هشت شاخص سلامت دریاچه و اکوسیستم‌های در معرض تهدید را بررسی می‌کنند.

دویچه‌وله: کمک مالی یک میلیون یورویی موریتز اشمیت، معامله‌گر سابق بیت‌کوین، به حزب سبزهای آلمان خبرساز شد؛ هم از نظر اینکه اهدای چنین رقمی به احزاب سیاسی آلمان کم‌سابقه بوده و هم به جهت اینکه احزاب این کشور بودجه خود را معمولا از محل دریافت حق عضویت اعضا و کمک‌های دولتی دریافت می‌کنند.

تجارت‌نیوز: رضا شهرستانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، می‌گوید 10 درصد تولید فولاد ایران ناپدید شده است. در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تُن فولاد تولید شد که ۱۵ میلیون تُن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تُن دیگر نیز صادر شد. از سرنوشت سه میلیون تُن دیگر خبری در دست نیست!

شرق: مهم‌ترین خبر 24 ساعت گذشته شبکه‌های اجتماعی ایرانی، انتشار فایل صوتی مصاحبه طولانی محمد‌جواد ظریف و سعید لیلاز است؛ مصاحبه مفصلی که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. به‌جز حرف‌های ظریف، درباره سعید لیلاز هم حرف بسیار زده شد. بسیاری اجرای او در این گفت‌وگو را قابل قبول ندانستند.

ان‌بی‌سی: ایلان ماسک، رئیس شرکت‌های آمریکایی تسلا و اسپیس‌ایکس و از چهره‌های جنجالی دنیای تکنولوژی، قرار است در برنامه عصرانه موسیقی و طنز Saturday Night Live در نقش مجری ظاهر شود. مایلی سایروس میهمان این برنامه خواهد بود و علاوه بر گفت‌وگو با ماسک، چند اجرا هم خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها