|

رویداد

ورود 2 بمب‌افکن بی-52 دیگر به قطر نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد دو بمب‌افکن بی-52 دیگر وارد قطر شدند تا امنیت را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که اول ماه می‌ آغاز خواهد شد، تأمین کنند.

تعطیلی سراسری در تركیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، برای مهار همه‌گیری کرونا در این کشور اعلام تعطیلی سراسری کرد. رئیس‌جمهور ترکیه گفت از روز پنجشنبه محدودیت‌های جدید کرونایی در این کشور اعمال خواهد شد. تصمیم ناظر بر این محدودیت‌ها، در واکنش به افزایش شمار موارد ثبت ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه اتخاذ شده است.

درگیری شدید ارتش میانمار با مخالفان مسلح درگیری‌های نظامی میان ارتش میانمار با گروه‌های مسلح از‌جمله با اقلیت قومی کارن در شرق این کشور ابعاد وسیعی به خود گرفته است. در جریان بمباران این منطقه، واقع در نزدیکی مرز میانمار با تایلند، ۲۴ هزار نفر آواره شده‌اند.

سفر بلینکن به اوکراین شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یکی از منابع دولت کی‌یف گزارش داد پیش از نشست تأیید‌نشده رؤسای‌جمهوری آمریکا و روسیه که انتظار می‌رود تابستان امسال برگزار شود، آنتونی بلینكن، وزیر خارجه آمریکا، در ماه می‌ به اوکراین سفر می‌کند.

گفت‌وگوی مکرون و پوتین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با ابراز نگرانی درباره الکسی ناوالنی، چهره مخالف کرملین در زندان، گفت باید به حقوق اساسی احترام گذاشته شود.

۱۴ روس در فهرست تحریم‌های ضدفساد بریتانیا وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد این کشور علاوه‌بر ۱۴ شهروند روس، اقدام به اضافه‌کردن شهروندانی از آفریقای جنوبی، سودان جنوبی و آمریکای لاتین به فهرست تحریم‌های ضد‌فساد کرده است.

نورسلطان میزبان مذاکرات سوریه در تابستان یکی از سخنگوهای وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد نورسلطان، پایتخت این کشور، شاید میزبان مذاکرات درباره سوریه در تابستان باشد؛ اگر که اوضاع و شرایط مربوط به کرونا اجازه چنین کاری را بدهد.

رصد استقرار نیروهای ناتو سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در نشستی با وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان امنیتی جامع گفت: ما از نزدیک اوضاع انتقال و استقرار نیروهای ناتو در اروپا را که بخشی از «مانورهای نظامی مدافع اروپا» محسوب می‌شود، زیر نظر داریم.

واكنش اسرائیل به گزارش دیده‌بان حقوق بشر وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل که در آن مقامات این رژیم را به آپارتاید و ظلم و ستم علیه فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی متهم کرده بود، این گزارش را «غیرمنطقی و دروغین» خواند.

چاد همچنان ناآرام یک هفته پس از کشته‌شدن رئیس‌جمهوری چاد، این کشور همچنان صحنه ناآرامی‌هاست. رسانه‌ها از وقوع برخی حوادث، تظاهرت و شلیک گاز اشک‌آور در مناطقی از پایتخت خبر می‌دهند.

تصمیم لغو انتخابات فلسطین منابع اعلام کردند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عملا تصمیم به لغو انتخابات گرفته و این تصمیم را به طرف‌های اروپایی، مصر و اردن ابلاغ کرده است. روزنامه الاخبار گزارش داد اروپایی‌ها به عباس توصیه کردند قبل از موضع‌گیری نهایی تا پنجشنبه به آنها مهلت دهد تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها