|

اتفاق

دیلی‌میل: کلیپی از «موسی عبدالعلیم»، بازیکن بسکتبالیست آمریکایی، در هنگام ملاقات با برادر دوقلوی خود و سپس شوخی با پدرش که نزدیک به دو سال است او را ندیده است، در ایالات متحده پخش می‌شود. این کلیپ بیش از صد هزار توییت و شش میلیون بازدید داشته است.

تایمز: نخست‌وزیر تایلند به دلیل نزدن ماسک ۱۹۰ دلار جریمه شد. مقامات تایلند، هم‌زمان با تلاش این کشور برای دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با موج جدید موارد ابتلای کرونا که سیستم پزشکی را تحت فشار قرار داده، در ۴۸ استان برای کسانی که در مکان‌های عمومی ماسک نزنند، جریمه‌هایی تا ۲۰ هزار بات تایلند (معادل ۶۴۰ دلار) تعیین کرده‌اند.

ایسنا:حسینعلی شهریاری (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش‌یافته هندی مرزهای سه‌گانه کشور فورا مسدود یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگ‌بار صورت نگیرد.

نیچر: پروفسور «کلود دگولدر»، استاد دانشگاه لنكستر، یک راهبرد تحلیلی برای شناسایی نانوذرات ارائه داده كه می‌تواند وجود ویروس‌ها را تنها در ۲۰ ثانیه تشخیص دهد. در این شیوه نمونه‌های رقیق مایعاتی مانند مخاط بینی یا بزاق دهان بیماران برای تشخیص به کار گرفته می‌شود. این‌گونه توانایی آزمایش سریع شمار زیادی از نمونه‌ها ممكن می‌شود.

وال‌استریت ژورنال:خبر کسب جایزه اسکار توسط «کلوئی ژائو» به‌عنوان اولین زن چینی در رسانه‌های این كشور نادیده گرفته شد. او اولین زن چینی بود كه توانست در تاریخ اسكار جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت كند؛ اما رسانه‌های رسمی، موتورهای جست‌وجو و فضای مجازی در کشور زادگاهش طوری وانمود کردند که گویی این اتفاق رخ نداده است.

مهر: کتاب «رسانه‌شناسی» مهدی محسنیان‌راد منتشر شد. نخستین کتابی که اصطلاح «رسانه‌شناسی» یا «مدیالوژی» در روی جلد آن آمد، اثری بود که در سال ۲۰۱۶ در ۲۳۰ صفحه در نیویورک منتشر شد. اکنون این اثر منتشر‌شده جامع‌ترین کتاب تألیفی در این زمینه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها