|

رویداد

سفر الکاظمی به واشنگتن یک منبع در دولت عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور، در سفر آتی خود به واشنگتن برخی مسائل مهم و حساس را بررسی خواهد کرد و دور چهارم گفت‌وگوهای استراتژیک عراق و آمریکا نیز انجام خواهد شد.

آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیروهای آمریکایی خروج از افغانستان را به‌عنوان بخشی از برنامه دولت جو بایدن برای ترک کامل این کشور پس از ۲۰ سال درگیری و جنگ آغاز کرده‌اند. کمتر از صد نیرو به‌همراه تجهیزات نظامی عمدتا توسط هواپیماها منتقل شده‌اند.

فرار هزاران میانماری به تایلند هزاران نفر از روستاییان اقلیت «کارن» در میانمار از سر اجبار و به‌دلیل افزایش درگیری‌ها بین شبه‌نظامیان کارن و ارتش میانمار مجبور شده‌اند به تایلند بگریزند.

حمله به پایگاه نیروهای ترکیه‌ای در سوریه خبرگزاری کردی هاوار گزارش داد یک هواپیمای «ناشناس» پنجشنبه‌شب پایگاه نیروهای ترکیه‌ای در اطراف منطقه عین عیسی را بمباران کرد، اما میزان خسارت‌ها مشخص نیست. منطقه تل ابیض در شمال استان رقه سوریه، صحنه درگیری‌های مداوم بین نیروهای ترکی و یگان‌های مدافع خلق کرد است.

گناهکار شناخته‌شدن فعال هنگ‌کنگی فعال حامی دموکراسی هنگ‌کنگ به ‌همراه چهار نفر دیگر بابت شرکت در یک اجتماع غیرقانونی در چهارم ژوئن سال گذشته میلادی گناهکار شناخته شد.

سفر بلینکن به اوکراین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، قرار است در روزهای آینده به اوکراین سفر کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین کی‌یف و روسیه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

ناوالنی با چهره‌ای نحیف در دادگاه الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین، از طریق لینک ویدئویی از سلول زندانش و برای نخستین‌بار از زمان پایان‌دادن به اعتصاب غذا با چهره‌ای نحیف در دادگاه حاضر شد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را «یک پادشاه سارق و برهنه» خطاب کرد.

اعمال محدودیت‌های فرانسه برای لبنانی‌ها وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس اقداماتی را برای محدودیت در ورود به خاک فرانسه برای «لبنانی‌های ممانعت‌کننده در روند سیاسی» آغاز کرده است.

رئیس‌جمهوری کره‌‌جنوبی میهمان بایدن سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، قرار است ۲۱ ماه می‌ سال جاری میلادی برای دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود و بررسی نگرانی‌های مشترک به کاخ سفید بیاید.

ازسرگیری مذاکرات لبنان-اسرائیل مذاکرات تعیین مرزهای دریایی لبنان-اسرائیل هفته آینده از‌ سر گرفته می‌شود. وزارت انرژی اسرائیل اعلام کرد این رژیم و لبنان در حال بررسی ازسرگیری مذاکرات درباره مرزهای دریایی‌شان هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها