|

خبر

فوت 407 نفر دیگر بر اثر کرونا شرق: بنابر اعلام مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از نهم تا دهم اردیبهشت،‌ ۴۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و با این احتساب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۱هزارو ۷۵۸ نفر رسید. همچنین ۱۹هزارو ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه‌هزارو 202 نفر از آنها بستری شدند و شمار بیماران کرونایی در کشور به دومیلیون‌و ۴۹۹هزارو ۷۷ نفر رسید. مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که تاکنون ۸۵۸هزارو ۲۹۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۹هزارو ۸۲۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به یک‌میلیون‌و ۶۸هزارو ۱۲۳ دوز رسید. براساس اعلام وزارت بهداشت، درحال‌حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین به‌ دلیل تغییرنکردن و عدم کاهش ابتلا به کرونا در کشور، دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از تمدید یک‌هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد. حسین قاسمی، درباره تمدید محدودیت‌های کرونایی گفت: به پیشنهاد کمیته بهداشت و درمان با توجه به اینکه هنوز به مرحله قابل اطمینانی درمورد کنترل موج چهارم کرونا نرسیده‌ایم، محدودیت‌های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد.

ادامه طرح «برخورد با پلاک‌های مخدوش» در تهران معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه امسال بیش از ۲۵هزارو ۶۰۰ خودرو به ‌دلیل مخدوش‌بودن پلاک، اعمال قانون شده‌اند. سرهنگ علی همه‌خانی، درباره اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک‌مخدوش، گفت: معمولا به دلایل مختلفی نظیر ورود و خروج در محدوده طرح ترافیک، نداشتن معاینه فنی، تردد در ساعات منع تردد شبانه و... شاهد ارتکاب تخلف مخدوش‌کردن پلاک از سوی معدود رانندگان هستیم. وی با بیان اینکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تغییر و دست‌کاری در ارقام پلاک خودرو جرم است، گفت: هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از شش ماه تا یک سال را برای متخلفان در پی دارد، در همین راستا نیز پلیس راهور تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با پلاک‌های مخدوش را در دستور کار خود قرار داد و تیم‌های گشتی پلیس در تمام ساعات شبانه‌روز اعم از ساعات اجرای منع تردد شبانه و... اقدام به رصد خودروها می‌کنند. علاوه بر آن دوربین‌های ثبت تخلفات نیز به ‌طور ۲۴ساعته این موارد را رصد می‌کند. به گفته سرهنگ همه‌خانی، تنها در فروردین‌ماه امسال ۲۵هزارو ۶۸۹ دستگاه خودروی سواری به ‌دلیل تخلف مخدوشی و پوشش پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته و دوهزارو 147خودرو هم توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

راه‌اندازی سامانه اعلام بیمارستان‌های دارای تخت خالی ایسنا:‌ معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی بیماری در پایتخت درعین‌حال توضیحاتی درباره آغازبه‌کار سامانه اعلام بیمارستان‌های دارای تخت خالی برای مبتلایان کرونا ارائه کرد. نادر توکلی، درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، گفت: ما در پیک کرونا قرار داریم و این پیک حداقل تا یک الی دو هفته آینده ادامه‌دار خواهد بود. روند فعلی بیماری شیب افزایشی دارد اما مقدار شیب آن خیلی زیاد نیست. کماکان بستری‌های روزانه بیش از هزار نفر است اما موضوع شاخص فعلی افزایش تعداد ترخیصی روزانه از بیمارستان‌هاست که پس از فعال‌شدن طرح معالجه سرپایی بیماران کووید ۱۹ تعداد ترخیصی‌های روزانه نیز بیش از هزار نفر شده است و تعادلی میان ورودی و خروجی بیماران بستری ایجاد شده است‌. او با اشاره به مراسم و رویدادهای پیش‌رو، مانند شب‌های قدر، عید فطر و... اظهار کرد: با توجه به اینکه ممنوعیتی در برگزاری مراسم شب قدر ایجاد نشده است، توصیه ما این است که شرکت در مراسمات شب‌های قدر به شکل مجازی و از خانه باشد. توکلی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۶۰۷۰ راه‌اندازی شده است و بیماران می‌توانند تماس بگیرند تا درصورتی که دستور بستری داشته باشند، همکاران ما براساس منطقه جغرافیایی محل سکونت آنها برایشان مکان‌یابی کرده و آنها را به بیمارستان دارای تخت خالی ارجاع دهند؛ بنابراین با شماره‌گیری تلفن ۶۰۷۰ به‌ همراه کد ۰۲۱ می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها