|

اتفاق

شرق‌آنلاین: کاپیتان تام مور، کهنه‌سرباز انگلیسی، پیش از مرگش با چالش صد قدم در حال جمع‌آوری کمک برای سازمان جهانی بهداشت در راه مبارزه با کرونا بود. حالا و بعد از مرگش، دیوید بکهام، جودی دنچ، قهرمانان المپیک و ستاره‌های کریکت هم به این چالش پیوسته‌اند. بکهام قرار است در این چالش صد بار روپایی بزند.

رویترز: ناوالنی که از طریق لینک ویدئویی از سلول زندانش و برای نخستین‌بار از زمان پایان‌دادن به اعتصاب غذا در انظار عمومی حاضر شد، رئیس‌جمهوری روسیه را «یک پادشاه دزد و لخت» خطاب کرد. یکی از وکلای ناولنی می‌گوید او از ژانویه ۲۲ کیلوگرم وزن کم کرده است.

ایرنا: فعالان اجتماعی و وکلای شیلی از رئیس‌‌جمهوری این کشور به اتهام جنایت علیه بشریت شکایت کردند. این اقدام علیه «سباستین پینرا» پس از آن انجام شد که نیروهای دولتی در اعتراض‌های اخیر پنج شهروند شیلییایی را کشتند. ناآرامی‌ها در شیلی به دنبال افزایش بلیت حمل‌ونقل و دیگر اقدامات ریاضتی ایجاد شده بود.

گاردین: کلوئی ژائو، کارگردان آسیایی‌تبار و برنده اسکار امسال، در زادگاهش چین سانسور شد. جست‌وجوی نام او در اینترنت ملی چینی‌ها با سانسور و حذف اخبار مربوط به جایزه اسکار او و فیلمش همراه شده و کاربران چینی تنها می‌توانند اطلاعاتی درباره «کلوئی ژائو»ی دیگری را که یک مدیر دو‌پایه دولتی است و به‌تازگی واکسن دریافت کرده، ببینند.

دویچه‌وله: بعد از الکس نوری، حالا یک ایرانی دیگر در دنیای مربیگری آلمان مشهور شده؛ بابک کیهان‌فر که متولد شهر ماینتس در آلمان است و بعد از چند سال کار در تیم‌های پایه ماینتس، به همراه رابو اسون‌سون به تیم اصلی آمده و با کسب ۲۷ امتیاز در ۱۳ بازی این تیم را از سقوط نجات داده است.

بی‌بی‌سی: در آمریکا بیش از ۵۰ هزار نفر با امضای طوماری آنلاین، از جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، خواسته‌اند باغ گل رز کاخ سفید را به «شکوه قبلی» خود بازگرداند. ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق این کشور، چند درخت و تعدادی از گل‌های رنگارنگ کاخ سفید را در سال گذشته در این باغ قطع کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها