|

رویداد

تمدید وضعیت اضطراری در سوریه و عراق رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد وضعیت اضطراری مربوط به سوریه و عراق و چند کشور آفریقای مرکزی را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند.

استعفای سخنگوی کاخ سفید جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، اعلام کرد قصد دارد در عرض حدودا یک سال دیگر از سمت فعلی‌اش در دولت جو بایدن، یعنی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، کناره‌گیری کند. به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: فکر می‌کنم از الان تا یک سال دیگر یا حدود یک سال دیگر فرصتی برای اینکه کسی دیگر این شغل را به دست بیاورد، وجود داشته باشد.

سفر چاووش‌‌اوغلو به عربستان وزیر خارجه ترکیه برای مذاکره درباره راه‌های بهبود روابط دوجانبه در روزهای آینده به عربستان می‌رود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مسئول ترکیه‌ای اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور و سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان، در تماس تلفنی روز سه‌شنبه توافق کردند مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و فیصل بن‌فرحان، همتای سعودی او، ۱۱ ماه می‌ مذاکراتی باهم داشته باشند.

دور جدید مذاکرات آمریکا و عراق هم‌زمان با آغاز دور جدید مذاکرات راهبردی واشنگتن و بغداد از روز گذشته گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد تداوم حضور نظامی آمریکا در خاک عراق تلاشی بیهوده برای وارد‌کردن این کشور در جرگه عادی‌سازی روابط است و واشنگتن تنها زبان زور را می‌فهمد.

پیام نخست‌وزیر عراق به بشار اسد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق از طریق فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد‌الشعبی، پیامی به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرستاد. بر اساس بیانیه نهاد ریاست‌جمهوری سوریه این پیام درباره روابط دوجانبه، موضوعات مهم مشترک، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی به‌ویژه عملیات مبارزه با تروریسم و همکاری موجود میان دو کشور برای مقابله و نابودی کانون‌های تروریستی باقی‌مانده در منطقه مرزی است.

بررسی آموزش نظامیان افغان مقام‌های ارشد پنتاگون گفتند آمریکا ۱۲ هواپیمای نظامی دیگر را به جهت حمایت از سربازان آمریکایی و ائتلاف در فرایند خروج نهایی آنها از افغانستان در ضمن تشدید فشارهای شبه‌نظامیان طالبان بر نیروهای دولت کابل، به خدمت گرفته است.

بازداشت وزیر دارایی قطر دادستان کل قطر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت علی شریف العمادی، وزیر دارایی این کشور، به اتهام ایراد خسارت به اموال عمومی و سوء‌استفاده از قدرت خبر داد.

سفر رئیس موساد به بحرین رسانه‌های بحرین روز گذشته نوشتند «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی اسرائیل، پنجشنبه به منامه سفر کرد و با «عادل الفاضل»، رئیس دستگاه امنیت ملی و «احمد عبد‌العزیز الخلیفه» رئیس دستگاه امنیت راهبردی بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها