|

حادثه ها

کلاهبرداری با فروش آپارتمان فردی که با فروش آپارتمان شخصی دیگر
12 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد. سردار علی محمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فردی با جعل و سند‌سازی اقدام به فروش آپارتمان‌های متعلق به شخصی دیگر در شهرستان تبریز کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. وی در ادامه افزود: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی، مأموران پس از شناسایی محل اختفای کلاهبردار حرفه‌ای، با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی متهم را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند. جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری از طریق جعل و سندسازی و فروش مال غیر با همدستی یک نفر دیگر در شهر تبریز به مبلغ 12 میلیارد ریال اعتراف کرد. این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد از معامله با افراد ناشناس در فضای مجازی پرهیز کرده و هنگام معامله املاک تا اطمینان کامل از مالکیت طرف مقابل از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه اکیدا خودداری کنند.
سارقان سنگ‌های قیمتی دستگیر شدند
دو سارق که صد میلیارد ریال سنگ قیمتی را سرقت کرده بودند، به دام افتادند. سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، توضیح داد: پس از سرقت سنگ‌های قیمتی یک مغازه در اصفهان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. او با اشاره به اینکه پس از انجام اقداماتی خاص دو سارق در ارتباط با این سرقت شناسایی شدند، گفت: این سارقان در شهر یاسوج زندگی می‌کردند که پس از کسب نیابت قضائی یک گروه از مأموران به آنجا اعزام شدند و هر دو سارق را دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی اصفهان ادامه داد: سارقان در بازجویی‌های تخصصی پلیس به سرقت صد میلیارد ریال سنگ قیمتی از اصفهان و فروش آنها به سه مال‌خر در شیراز اعتراف کردند. این مقام انتظامی بیان کرد: مال‌خران این پرونده نیز در شهر شیراز دستگیر و همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند. رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه اموال مسروقه پس از اقدامات قانونی به مالک بازگردانده می‌شوند، خاطرنشان کرد: رعایت توصیه‌های انتظامی و ازبین‌بردن فرصت‌های ارتکاب سرقت، زمینه وقوع بسیاری از سرقت‌ها را از بین می‌برد.
حمل تریاک با گوجه فرنگی فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف
224 کیلو تریاک که زیر محموله گوجه‌فرنگی جاساز شده بود، خبر داد. سرگرد هادی کیان‌مهر بیان کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این خودرو 224 کیلو و 900 گرم تریاک که به‌طور حرفه‌ای زیر بار گوجه‌فرنگی جاساز شده بود، کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان نائین ادامه داد: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها