|

رخداد

زنده سوزاندن همسر به دست شوهر شکاک
پلیس فرانسه درباره پرونده مردی که در نزدیکی شهر بوردو در غرب این کشور همسرش را زنده سوزاند، تحقیق خواهد کرد. این مرد ۴۴ساله کمتر از یک سال پیش به جرم خشونت خانگی به زندان محکوم شده بود. وزارت دادگستری فرانسه قرار است درباره محکومیت قضائی او، شرایط آزادی‌اش از زندان و نحوه نظارت بر او تحقیق کند. این مرد که منیر نام دارد، حدود ساعت
۱۸ روز سه‌شنبه گذشته روی همسر ۳۱ساله‌اش در یکی از خیابان‌های خلوت مرینیاک در حومه بوردو مایعی مشتعل‌شونده ریخت و سپس او را آتش زد. او دقایقی قبل همسرش را که مادر سه فرزند بود با سلاح گرم مجروح کرده بود. این مرد دوتابعیتی پس از سوزاندن مقتول، خانه او را نیز آتش زد. پلیس فرانسه حدود نیم‌ساعت پس از قتل توانست این مرد را بازداشت کند. وی پس از بازداشت به مأموران پلیس فرانسه گفت اطمینان داشت همسرش با فرد دیگری رابطه عاشقانه دارد. او با‌این‌حال مدعی شد که قصد کشتن همسرش را نداشته و تنها به‌دنبال تنبیه وی بوده است. این مرد فرانسوی-الجزایری سابقه هفت مورد محکومیت قضائی ازجمله حبس به جرم خشونت خانگی را دارد. او حدود ۱۱ ماه پیش به جرم «خشونت عامدانه علیه همسر» به ۱۸ ماه زندان ازجمله ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. او از ماه دسامبر از زندان آزاد شده بود اما اجازه نزدیک‌شدن به همسرش یا خانه او را نداشت، با‌این‌حال همسر این مرد حدود دو ماه پیش با مراجعه به پلیس از خشونت‌های جدید شوهرش شکایت کرده بود.
25 کشته در عملیات پلیس برزیل علیه قاچاقچیان
درگیری و تیراندازی در عملیات سنگین و گسترده پلیس برزیل برای مبارزه با شبکه قاچاق مواد مخدر دست‌کم ۲۵ کشته بر جای گذاشت. در این درگیری‌های خشن مسلحانه چندین نفر زخمی شده‌اند و یکی از کشته‌شدگان نیز از مأموران پلیس است. در تصاویری از این رویداد که در شبکه‌‌های تلویزیونی محلی پخش شد، برخی از اعضای باندهای قاچاق دیده می‌شوند که در حال فرار از دست مأموران، سخت مجروح شده‌اند. یک مقام محلی که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت ساکنان منطقه شماری از اجساد غرق خون را کف خیابان دیده و برخی اجساد دیگر را در حال تخلیه از یک خودرو زرهی پلیس مشاهده کرده‌اند. گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که حداقل دو نفر نیز درون مترو در حال عبور از روی ریل هوایی تیر خورده‌اند. پلیس برزیل با انتشار بیانیه‌ای درباره این عملیات اعلام کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی توسط واحد حمایت از کودکان در اداره پلیس مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر، كودكان و نوجوانان را برای پیوستن به باند اصلی خلاف‌کاری در منطقه به استخدام خود درمی‌آوردند، تفحص در این زمینه آغاز شد. در این بیانیه آمده است: این جنایت‌کاران اقداماتی از قبیل قاچاق مواد مخدر، دزدی کالا، تعرض به عابران پیاده، قتل و حمله به قطارهای مترو در منطقه را انجام می‌دهند. محله فقیرنشین ژاکارزینیو در حومه شهر ریودوژانیرو که عملیات از آنجا آغاز شد، به‌عنوان پایگاه کماندوهای سرخ، مهم‌ترین باند قاچاق مواد مخدر در ریودوژانیرو به شمار می‌رود.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها