|

رویداد

تعیین اصول اولیه اروپا در برابر روسیه کمیته بین‌المللی پارلمان اروپا پیش‌نویس گزارشی از شروط اصلی برای احیای روابط بین اتحادیه اروپا و روسیه را تدوین کرد. به گزارش ایلنا، به نقل از نووستی، نویسندگان این گزارش معتقد هستند روسیه باید از فواید حاصل از اجرای تغییرات دموکراسی، به‌ویژه در ارتباط با ساده‌سازی سیستم ویزای ورود و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در تجارت آزاد و مشارکت استراتژیک آگاهی یابد.

افزایش فشارها بر بایدن فشارها بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌منظور منتشر‌کردن اسناد محرمانه اف‌بی‌آی درباره دست‌داشتن عربستان در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در حال افزایش است و خانواده‌های قربانیان این حملات دولت آمریکا را متهم کرده‌اند که به هم‌پیمان خاورمیانه‌ای خود اجازه «فرارکردن از مسئولیت قتل عزیزان» آنها را می‌دهد.

عراق درصدد خریداری سامانه‌های پدافند هوایی نایف الشمری، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، در سخنانی اظهار کرد: بودجه مالی سال ۲۰۲۱ شامل تخصیص تجهیزات مدرن برای مجهزکردن نیروهای مسلح جهت همگام‌شدن با پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان است و این کمیسیون جلسات متعددی را در این زمینه با وزیر دفاع و فرمانده پدافند هوایی عراق برگزار کرده است.

درخواست آمریکا و فرانسه از جمهوری آذربایجان آمریکا و فرانسه از جمهوری آذربایجان خواسته‌اند بلافاصله نیروهای خود را از مناطق مرزی ارمنستان خارج کند. جمهوری آذربایجان فرستادن نیرو به آن سوی مرز را تکذیب کرده و گفته است نیروهایش فقط مواضع جدیدی را در ناحیه مرزی خود ایجاد کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها