|

خبر

جودوی ایران دوباره به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کند در پی رأی محرومیت چهار‌ساله ایران از سوی فدراسیون جهانی، فدراسیون جودوی کشورمان اعتراض خود را در دادگاه حکمیت ورزش مطرح می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون جودو، بعد از مسابقات قهرمانی جهانی در ژاپن، جودوی ایران با رأی صادرشده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی تعلیق دائم شد؛ به همین دلیل بلافاصله فدراسیون جودوی کشورمان پرونده‌ای را در دادگاه حکمیت ورزش تشکیل داد و پس از فراز‌و‌نشیب‌های فراوان در نهایت دادگاه حکمیت ورزش رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، مبنی بر تعلیق نامحدود با قبول پیش‌شرط را ابطال و پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داد. بعد از اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش و رفع تعلیق دائم، مسئولان فدراسیون جودوی کشورمان رایزنی‌های فراوانی را انجام دادند تا اینکه تیم ملی جودوی ایران توانست در فروردین سال جاری در مسابقات جودوی قهرمانی آسیا (قرقیزستان) شرکت کند. در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا، دیدار رسمی رئیس فدراسیون ایران با رئیس فدراسیون جهانی جودو انجام شد که ویزر مجددا بر اجرای پیش‌شرط تعیین‌شده‌ای که مغایر با منشور المپیک بوده و قبلا از سوی دادگاه حکمیت ورزش باطل اعلام شده بود، اصرار داشت. متأسفانه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون دعوت از حضور نمایندگان ایران، به چهار سال محرومیت جودوی ایران رأی داد. با توجه به تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی، مسئولان فدراسیون جودوی ایران در هماهنگی‌های لازم و جلسات مشترک با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مشاوره با وکلای مجرب ورزش، به این نتیجه رسیدند که در فرصت باقی‌مانده برای احقاق حق قانونی جودوی ایران، بازهم در دادگاه حکمیت ورزش علیه این رأی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو که غیر‌منطبق با موازین حقوقی است، پرونده‌ای تشکیل دهند.

7 وزنه‌بردار ایران در فهرست کنترل دوپینگ قرار گرفتند فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نام هفت ورزشکار ایرانی این رشته را در فهرست آماده‌باش تست دوپینگ قرار داد. در این فهرست نام بزرگانی همچون سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داودی، ایوب موسوی و علی هاشمی دیده می‌شود. همچنین در بخش جوانان، امیر عزیزی و احمد احمدنژاد در این فهرست حضور دارند. فدراسیون بین‌المللی هر‌ساله فهرستی از ورزشکاران را اعلام خواهد کرد که در هر زمان و مکان باید برای انجام تست دوپینگ آماده شوند. البته در بین هفت ورزشکار معرفی‌شده از سوی فدراسیون جهانی، نام پنج مدعی حضور در المپیک نیز دیده می‌شود. کیانوش رستمی و سهراب مرادی هر‌چند عملا شانسی برای حضور در توکیو ندارند، اما اکنون سهمیه علی هاشمی و علی داودی تقریبا قطعی شده است. ایوب موسوی نیز در دسته ۹۶ کیلوگرم شانس برای رسیدن به عنوان برترین ورزشکار قاره کهن را دارد. کیانوش رستمی به خاطر انصراف از مسابقات گزینشی کلمبیا و سهراب مرادی به دلیل مصدومیت، امتیاز این رقابت‌ها را از دست دادند. سهراب با سه‌هزارو ۸۹ امتیاز در رده ۲۵ و کیانوش با سه هزارو ۱۴ امتیاز در رده ۳۲ برترین وزنه‌برداران دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارند. داودی و هاشمی اکنون در جمع هشت نفر برتر دسته‌های به‌اضافه ۱۰۹ و ۱۰۹ کیلوگرم قرار دارند.

واقعیتی که باشگاه استقلال آن را تکذیب کرد! باشگاه استقلال در چند نوبت به صورت رسمی اخباری را در‌خصوص عضو هیئت‌مدیره‌اش تکذیب کرد که کاملا واقعیت داشت. به گزارش مهر، بعد از انتشار اخباری در رسانه‌ها درباره اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال و مشکلاتی که برای او پیش آمده و منجر به دستگیری‌اش شده است، باشگاه استقلال در اقدامی عجیب و غیر‌حرفه‌ای، در حالی این اخبار را در رسانه‌های رسمی‌اش تکذیب کرد که گذشت زمان واقعی‌بودن آن را اثبات کرد. با بازداشت اسماعیل خلیل‌زاده، مشخص شد همه خبرهایی که درباره او منتشر می‌شد، درست بوده و مسئولان باشگاه استقلال در اقدامی غیرحرفه‌ای واقعیت را تکذیب می‌کردند. این اتفاق نشان می‌دهد یا مسئولان باشگاه استقلال از تخلفات رئیس هیئت‌مدیره باشگاه خود بی‌خبر بودند یا اینکه قصد داشتند روی تخلف‌های بزرگ او سرپوش بگذارند که در دو حالت، کار آنها غیرحرفه‌ای و دور از صداقت بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال یمن درگذشت سرمربی تیم ملی فوتبال یمن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. به گزارش «یمن نیوز»، «سامی نعاش»، سرمربی تیم ملی فوتبال یمن، بعد از یک ماه مبارزه با ویروس کرونا از دنیا رفت. نعاش ۶۴‌ساله سابقه هدایت تیم فوتبال امید یمن را هم داشت و سال ۱۳۹۸ در مرحله انتخابی فوتبال المپیک، با تیم امید ایران دیدار کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها