|

روزنه

معرفی اعضای «شورای راهبری» ستاد انتخاباتی جهانگیری اسحاق جهانگیری، کاندیدای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در حکمی اعضای شورای راهبردی ستاد انتخاباتی خود را انتخاب کرد. فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلایی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی، محمد نعیمی‌پور، سیدرضا نوروززاده و رضا ویسه به‌عنوان اعضای ستاد انتخاباتی فعالیت خواهند کرد. شهیندخت مولاوردی، دبیر‌کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان نیز ضمن تأیید این خبر گفت در اولین جلسه این ستاد رئیس ستاد و سایر ارکان آن مشخص می‌شود. پیش از این خبر گفته می‌شد که سیدحسین مرعشی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی جهانگیری انتخاب شده که مرعشی ضمن تکذیب آن گفت: «ستاد انتخابات اسحاق جهانگیری تشکیل نشده است که من رئیس آن باشم و تا زمان اعلام داوطلبان نهایی از سوی شورای نگهبان، این ستاد تشکیل نمی‌شود».

محمدرضا باهنر: لاریجانی می‌گفت با هیچ مقام انگلیسی جلسه نداشته‌ام محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فردی که گفته می‌شد رئیس ستاد انتخاباتی علی لاریجانی است، به‌تازگی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «خبر فوری» گفته است: «من رئیس ستاد آقای لاریجانی نیستم اما مخالف حضور وی نیستم؛ آقای لاریجانی قبلا می‌گفت من نمی‌آیم».او علی لاریجانی را نماد اعتدال دانست و بیان کرد: «احتمال دارد انتخابات دوقطبی یا سه‌قطبی شود؛ لاریجانی نماد جریان اعتدال است». او درباره شایعه جلسه لاریجانی با یک مقام انگلیسی تصریح کرد: «آقای لاریجانی می‌گفت با هیچ مقام انگلیسی جلسه نداشتم و کسی که این خبر را منتشر کرده بود، عذرخواهی کرد». این فعال سیاسی احتمال نزدیک‌شدن اصلاح‌طلبان به لاریجانی را رد نکرد و گفت: «اگر اصلاح‌طلبان کاملا ناامید بشوند که کاندیدای انحصاری خودشان رأی می‌آورند به سمت لاریجانی خواهند رفت». باهنر موضع اصولگرایان در مواجهه با سیدابراهیم رئیسی را هم این‌گونه شرح داد: «اصولگرایان تکلیف خود را مشخص کردند و با آمدن آقای رئیسی اختلافی وجود ندارد». او درباره روی‌کارآمدن سیدمحمد خاتمی در انتخابات سال 76 هم گفت: «خاتمی پس از انتخاب‌شدنش می‌خندید و می‌گفت فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور شوم». باهنر درباره اینکه هدف نامزدهایی که بعضا در حد ریاست‌جمهوری شناخته‌شده نیستند هم خاطرنشان کرد: «بعضی از کاندیداها ثبت‌نام کردند که بعد از ۲۸ خرداد مسئولیت بگیرند». نایب‌رئیس ادوار مجلس انتخابات کنونی را غیرقابل پیش‌بینی دانست و گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری هیجانی است و قابل پیش‌بینی نیست... نمی‌توانیم قسم بخوریم و بگوییم که چه کسی رئیس‌جمهور است». او درباره وضعیت کنونی محمود احمدی‌نژاد هم گفت: «من احساس می‌کنم احمدی‌نژاد الان به موقعیتی رسیده است که دارد فریاد می‌زند که بیایید من را بگیرید؛ دستگیری آقای احمدی‌نژاد بهترین اتفاق برای وی است. اما نظام بزرگوارتر و زیرک‌تر از آن است که به احمدی‌نژاد این فرصت را بدهد».

علم‌الهدی: کاندیداها را به‌ خاطر انتقاد از من رد صلاحیت نکنید فارس: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تماس تلفنی با رئیس هیئت نظارت بر انتخابات این استان گفت: نباید داوطلبی را به‌ خاطر انتقاد از من رد صلاحیت کنید، نگاه من به انتقاد سازنده نگاه رهبری معظم انقلاب است. سیداحمد علم‌الهدی با تأکید بر ضوابط قانونی و روند فراجناحی رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: از برخوردهای سلیقه‌ای در مواجهه با افراد و جریان‌ها پرهیز شود و عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های داوطلبان مدنظر قرار گیرد.

رستم قاسمی: مخالف مذاکرات وین نیستم خبرآنلاین: رستم قاسمی، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در دوره‌ای که من در وزارت نفت بودم، فروش نفت خیلی محدود در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفت. وزیر نفت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. در آن دوره هم براساس مصوبات این کار را انجام دادیم و به‌جای طلب آن نیروی مربوطه از دولت به آنها نفت پرداخت شد. در بودجه مجلس به دولت اجازه داده است که نیروهای مسلح جای منابع مالی نفت بگیرند. من مخالف مذاکرات وین نیستم و اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند و همه تحریم‌ها را بردارند ما به برجام برمی‌گردیم. دنیا، دنیای مذاکره است اما مذاکره‌ای که برد-برد باشد، نه برد-باخت. ما می‌توانستیم در مسئله برجام با اقتدار بیشتری ظاهر شویم. من یک روز به کره رفتم و به رئیس‌جمهورشان گفتم که هیچ چیزی یک‌طرفه نیست و در ایران تصمیم خواهیم گرفت که کالای کره‌ای در کشور قاچاق شود یا نه. به‌هر‌حال بعد از این اتفاق این تصمیم را گرفتند که نفت ما را بخرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها