|

اتفاق

ایندپندنت: لیدی گاگا به یک برنامه تلویزیونی که پرنس هری و اپرا وینفری برای تلویزیون اپل می‌سازند گفت زمانی که ۱۹ سال داشت،‌ یک تهیه‌کننده موسیقی با تهدید و اصرار به او تجاوز کرد که منجر به بارداری ناخواسته او شده. او می‌گوید پس از آن واقعه که باعث بیماری روحی‌اش شد،‌ دیگر هیچ‌وقت نخواست با آن مرد روبه‌رو شود.

بی‌بی‌سی: آن-سوفی هرمنسون، شهردار پیشین گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد که مدتی هم در پارلمان اروپا کار می‌کرده حالا در خیابان‌های گوتنبرگ زباله جمع می‌کند. خانم هرمنسون ۵۶‌ساله می‌گوید زندگی خرج دارد و او برای پرداخت اجاره خانه‌اش، باید کار کند. او می‌گوید: حداقلش این است که کسی از دست من ناراحت نیست.

رویترز: محاکمه نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه که به تأمین مالی غیرقانونی کارزار شکست‌خورده انتخاب مجدد خود متهم است، از سر گرفته شد. دادستان‌ها ادعا می‌کنند حزب محافظه‌کار سارکوزی، حدود دو برابر ۲۲.۵ میلیون یورویی را که تحت قانون انتخاباتی مجاز به استفاده بود، در تجمعات انتخاباتی سخاوتمندانه خرج کرد.

یورونیوز: الیزبابت مورنو، وزیر «برابری جنسیتی، تنوع و فرصت‌های برابر» با اشاره به طرح دولت فرانسه برای کاهش میزان خشونت خانگی با عنوان «دستبند‌های دورنگهدار» که قرار است فرد آسیب‌زننده را از زن قربانی دور نگه دارد، گفت: خشونت خانگی امروز می‌کُشد، جسم را می‌کُشد، رؤیاهای زنان و بلندپروازی‌های‌شان را می‌کُشد.

شرق‌آنلاین: بیان شده كه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای «جلوگیری از ترویج و نفوذ فرهنگ غربی و سبک زندگی سرمایه‌داری» پوشیدن شلوار «جین» پاره یا «زاپ‌دار» و برخی مدل‌های مو را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرد. همچنین در روزنامه رودونگ سینمون فهرستی از ۱۵ مدل موی مجاز، منتشر شده و مدل پشت‌موی بلند هم ممنوع اعلام شده است.

مهر : با به‌هم‌خوردن تراز تولید شاهد قطع برق پراکنده هستیم و همین مسئله احتمال انتشار جداول خاموشی را قوی‌تر کرد. محمدحسن متولی‌زاده (مدیرعامل توانیر) خشک‌سالی و غیرممکن‌شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش دما ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و در‌نهایت پدیده جدیدی به نام رمزارزها را چهار دلیل اصلی برشمرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها