|

خبر

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور چین: روابط تهران - پکن درازمدت و راهبردی است ایسنا: رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری چین، با اشاره به روابط ر‌وبه‌رشد تهران - پکن در طول ۵۰ سال گذشته و استقبال از امضای برنامه همکاری جامع ایران و چین برای آینده، روابط دو کشور را راهبردی خواند و ابراز امیدواری کرد این روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای در همه زمینه‌ها بیش از پیش توسعه یابد. حسن روحانی با اشاره به جایگاه راهبردی و نگاه بلند‌مدت جمهوری اسلامی ایران به تقویت شراکت همه‌جانبه با چین به‌عنوان یکی از قدرت‌های جهانی فارغ از تحولات بین‌المللی، تسریع در عملیاتی‌شدن مفاد توافقات دو کشور را مورد تأکید قرار داد. او با اعلام آمادگی ایران برای ارتقای همکاری‌های مشترک اقتصادی با چین در منطقه غرب آسیا، توسعه این همکاری‌ها را موجب تقویت بیش‌از‌پیش روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری از جمله افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به چین و تسهیل حضور شرکت‌های چینی در ایران در حوزه‌های مورد علاقه دانست. رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه طرح صلح هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درخصوص همکاری بین کشورهای منطقه، عنوان کرد: ایران آمادگی دارد درخصوص ارتقای همکاری چین با منطقه غرب آسیا با موضوعات مختلف از جمله حل مسئله فلسطین همکاری کند و در این رابطه طرح امید می‌تواند مبنای تعامل دو طرف باشد.

سخنگوی شورای نگهبان: سه‌شنبه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود میزان: عباسعلی کدخدایی روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر در تشریح جمع‌بندی روز نهم بررسی صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «در حال انجام برخی کارهای اداری هستیم و فردا (سه‌شنبه) نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود». سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: «اعضای شورای نگهبان درباره برخی از داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم».

آذر منصوری: جبهه اصلاحات ایران از کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت نمی‌کند ایلنا: آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، درباره جزئیات آخرین جلسه جبهه اصلاحات ایران، گفت: «در تکمیل طراحی سازوکار جبهه اصلاحات برای رسیدن به نامزد واحد ستاد هماهنگی بین نامزدها تشکیل شد». او در تشریح دلیل تشکیل این ستاد گفت: «از آنجا که رویکرد و وظیفه‌ای که جبهه اصلاحات برای خود ترسیم کرده، ایجاد اجماع بین کاندیداها تا رسیدن به نامزد واحد در فرایند تصمیم جمعی اصلاحات است و پیش‌بینی می‌شود که برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با دامن‌زدن به شایعات و برخی طراحی‌ها برای ایجاد اختلاف و تقابل در بین نامزدها باشند، جبهه تصمیم گرفت با ایجاد چنین ستادی، ضمن ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی حداکثری بین نامزدها، از ایجاد هرگونه شبهه یا اتفاقی که مانع از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌شود، پیشگیری کند». او در ادامه تصریح کرد: «ریاست این ستاد با آقای بهزاد نبوی است». سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید چه کسی در نهایت نامزد اصلی جبهه اصلاحات خواهد شد، گفت: «هنوز برای اعلام این موضوع زود است... برای ما هم بسیار مهم است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تا چه حد الزامات یک انتخابات آزاد، عادلانه و قانونی را رعایت کند؛ بنابر‌این هنوز برای اعلام اینکه اصلاح‌طلبان در نهایت کاندیدا خواهند داشت یا خیر زود است، چه برسد به اینکه چه کسی در نهایت قرار است کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات ایران باشد». منصوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شایعاتی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداهای غیراصلاح‌طلب مطرح است و نظر جبهه در این ارتباط چیست، بیان کرد: «در آیین‌نامه تشکیل جبهه که به تصویب مجمع عمومی رسیده است، تأکید شده که جبهه اصلاحات ایران از هیچ کاندیدای غیراصلاح‌طلبی در این انتخابات حمایت نخواهد کرد».

حسین دهقان از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد حسین دهقان، داوطلب کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با صدور پیامی از ادامه حضور در این رقابت کناره‌گیری کرد. به گزارش ایسنا، حسین دهقان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏این‌جانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در رأس آن جناب آقای سید ابراهیم رئیسی قرار می‌دهم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها