|

اتفاق

بی‌بی‌سی: بوریس جانسون به اولین نخست‌وزیر انگلستان تبدیل شد که در دوران نخست‌وزیری‌اش ازدواج کرده است. او و نامزدش کری سیموندز در مراسمی مخفی و پنهانی ازدواج کردند. پیش‌تر قرار بود مراسم ازدواج بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس و نامزدش کری سیموندز، ۳۰ جولای ۲۰۲۲ برگزار شود. این سومین ازدواج بوریس جانسون و اولین ازدواج کری سیموندز است.

شرق: ویدئویی از مراسم تقدیم استوارنامه سفرای چند کشور در کرملین منتشر شده که در آن سرگئی لاوروف خطاب به چند کارمند زن به شوخی می‌گوید: «آیا داخل سالن به شما هم شیرینی دادند؟» و در بخشی دیگر می‌گوید: «مگر امروز هشتم مارس (روز جهانی زن) است؟». این شوخی‌های لاوروف خبرساز شده است.

یورو نیوز‌: آژانس فضایی اروپا خبر داد سامانتا کریستوفورتی نخستین زن اروپایی خواهد بود که فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده می‌گیرد. تاکنون کمتر از ۶۰۰ فضانورد به فضا سفر کرده‌اند که تنها حدود ۱۰ درصد آنها زن بوده‌اند. این فضانورد ۴۴‌ساله متولد میلان، سومین زن فرمانده در ایستگاه بین‌المللی فضایی پس از دو زن آمریکایی خواهد بود.

اسپوتنیک: وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان یک برنامه نظامی مخفیانه دارد. پمپئو می‌گوید: «با اطمینان می‌توانم بگویم ما معتقدیم برنامه‌هایی در این مرکز و در ارتباط با ارتش چین وجود دارد؛ بنابراین در کنار آنچه آنها مدعی‌اند برنامه‌های غیرنظامی است، فعالیت‌هایی نظامی در کار است».

سینمادیلی: جورج کلونی در همکاری با سایت خیریه Omaze قرار است یک نفر را به قید قرعه به ویلای خود در ایتالیا میهمان کند؛ اما نکته بامزه اینکه برای تبلیغ این برنامه خیریه، کلونی در ویدئویی از مزایای رفیق‌بودن و گشتن با خودش گفته و با خودش و رفقایش از‌جمله برد پیت شوخی‌های بسیاری کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها