|

رویداد

انتصاب سفیر جدید فلسطین در سوریه سمیر الرفاعی، از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به‌عنوان سفیر جدید فلسطین در سوریه منصوب شد. الرفاعی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله با حضور محمود عباس و وزیر خارجه فلسطین سوگند یاد کرد.

سفر فرستاده سازمان ملل به صنعا مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل در امور یمن پس از تقریبا یک‌ سال قطع روابط، وارد صنعا شد. گریفیث که بعد از عربستان به مسقط، پایتخت عمان سفر کرده بود، گفته است: هنوز طرف‌های درگیری یمن می‌توانند از فرصت موجود استفاده کرده و گام‌های رو به جلویی به سمت حل منازعه بردارند.

خنثی‌سازی حمله راکتی به پایگاه حریر در اربیل نیروهای امنیتی عراق توانستند یک حمله راکتی در استان کرکوک را خنثی کنند. منابع امنیتی تأکید کردند که این حمله قرار بود پایگاه حریر که در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق محل حضور نیروهای آمریکایی عضو ائتلاف بین‌المللی است را هدف قرار دهد. بنابر داده‌های اطلاعاتی دقیق، پنج راکت از نوع گراد آماده شلیک و سکوی پرتاب این راکت‌ها کشف و ضبط شد.

انتقال 3000 شهروند افغان به بریتانیا دولت بریتانیا برنامه دارد که بیش از سه هزار شهروند افغان را که اعضای خانواده‌شان مترجم‌های نیروهای بریتانیایی در افغانستان بوده‌اند، به بریتانیا انتقال دهد. براساس این طرح این افراد هم‌زمان با اجرای روند خروج کامل نیروهای بین‌المللی از افغانستان، اقامت بریتانیا را دریافت خواهند کرد.

‌هفته سرنوشت‌ساز لبنان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی هفته جاری را هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای تشکیل دولت جدید این کشور خواند. روزنامه النهار اعلام کرد که کانال‌های ارتباطی میان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور همچنان وجود دارد و قطع نشده است.

غیبت ۲۴روزه کیم سخنگوی وزارتخانه اتحاد مجدد دو کره در دولت کره جنوبی اعلام کرد، رهبر کره شمالی در ۲۴ روز گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده است و این طولانی‌ترین غیبت او در‌ سال جاری میلادی محسوب می‌شود. بر اساس اعلام سئول، رهبر کره شمالی آخرین بار ششم ماه می‌ پس از یک مراسم با اعضای خانواده‌های ارتش کشورش عکس انداخت.

احتمال کاندیداتوری پمپئو در 2024 مایکل پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا هم شاید کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود. او قرار است جولای سال جاری میلادی به آیووا برگردد و این مسئله گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاندیداتوری او را در انتخابات ۲۰۲۴ قوت بخشیده است.

واکنش لاوروف به اقدامات غیردوستانه اروپا وزیر خارجه روسیه گفت‌ مسکو به اقدامات غیردوستانه از سوی اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی در حقیقت می‌دانند که این سیاست «تقابل غیرسازنده» است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها