|

فوتبال

کمترین میزبانی در انتخابی جام جهانی ایران در کنار عراق و بنگلادش به‌جز سه کشور درگیر جنگ، ایران کمترین میزبانی را در این مرحله از انتخابی جام جهانی داشته است؛ حتی فلسطین و کره‌شمالی هم شرایط بهتری را نسبت به تیم ملی تجربه کرده‌اند. به گزارش فوتبال 360، اعتراض فدراسیون فوتبال به CAS، مثل همیشه نتیجه‌ای نداشت و ایران برای بازی‌های انتخابی جام جهانی به بحرین سفر می‌کند. تیم ملی دور رفت به‌عنوان میهمان مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و عراق قرار گرفت که البته بازی با عراق در زمین بی‌طرف برگزار شد. ورزشگاه آزادی، فقط مقابل کامبوج میزبانی را تجربه کرد؛ البته این موضوع، فقط مربوط به ایران نبود و بیشتر تیم‌های سید یک، دور رفت فقط یک مسابقه میزبان بودند؛ با این تفاوت که همه آنها به‌جز ایران، دور برگشت میزبان مسابقات متمرکز هستند؛ اتفاقی که برای ایران نیفتاده تا در این مرحله تنها یک‌ بار میزبان باشد و فقط سه کشور در آسیا، شرایط بدتری از ایران داشته‌اند. جنگ داخلی: سه کشور آسیایی در هیچ بازی‌ای در این مرحله میزبان حریف‌شان نبودند. سوریه به‌خاطر جنگ داخلی، شرایط میزبانی مسابقات را ندارد و یمن علاوه بر مشکلات داخلی، درگیر جنگ با عربستان است؛ علاوه بر این دو کشور، افغانستان هم به دلیل مشکلات داخلی نتوانسته استانداردهای میزبانی را داشته باشد و بازی‌هایش را در ترکمنستان برگزار کرد. جالب اینجاست سوریه با همین شرایط، هر پنج بازی را برده و شانس زیادی برای صدرنشینی و صعود مستقیم از این مرحله دارد. شرایط مشابه با صدرنشین: عراق در حال حاضر صدرنشین گروه C محسوب می‌شود؛ گروهی که ایران در آن حضور دارد. عراقی‌ها هم مثل تیم ملی،‌ فقط یک مسابقه میزبان بودند. بازی اول عراق مقابل هنگ‌کنگ، در بصره برگزار شد. پس از آن درگیری‌های داخلی در عراق باعث شد امتیاز میزبانی از این تیم گرفته شود و در دو بازی مقابل ایران و بحرین، آنها در اردن میزبان حریف‌شان بودند. دیگر تیمی که مثل ایران فقط یک ‌بار فرصت میزبانی به دست آورد بنگلادش است. بنگلادشی‌ها در چهار بازی از پنج بازی ابتدایی، میهمان بودند و فقط یک مسابقه فرصت میزبانی به دست آوردند. امید آنها به دور برگشت بود که در کمال بدشانسی به ‌دلیل کرونا مسابقات متمرکز شد و دور برگشت هم در قطر برگزار می‌شود. سایر رقبا: به‌جز این شش تیم، تمامی تیم‌های آسیایی در این مرحله حداقل دو بار میزبانی را تجربه کرده‌اند. حتی فلسطین، با وجود درگیری‌های گاه و بی‌گاه و مشکلاتی که اسرائیل برایشان به وجود می‌آورد، در مسابقاتی که میزبان بود، توانست بدون مشکل در خانه به میدان برود. کره‌شمالی هم شرایط مشابهی داشت و هر دو میزبانی را بدون نگرانی انجام داد. آنها در دور برگشت از مسابقات انصراف دادند. با این شرایط، ایران در حالی که شباهتی به کشورهای درگیر جنگ ندارد، به‌خاطر ناتوانی در کسب میزبانی دور برگشت این مرحله را فقط با یک میزبانی به پایان می‌رساند. در جمع کشورهایی که در این زمینه بدترین‌های قاره بوده‌اند.

جریمه پرسپولیس از سوی AFC به‌خاطر پست جنجالی باشگاه پرسپولیس به‌خاطر انتشار پستی در صفحه رسمی خود و توهین به هندی‌ها از سوی AFC به پرداخت جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون تماشاگر بعد از دوران کرونا محکوم شد. به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی راهی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی هند شد که رسانه رسمی این باشگاه قبل از شروع مسابقات با انتشار مطلبی جنجالی به فتح هند توسط ایران اشاره کرد. این پست دردسرهای زیادی را برای باشگاه ایرانی به وجود آورد. هرچند باشگاه پرسپولیس ضمن حذف این پست جنجالی بارها از مردم و مسئولان هند عذرخواهی کرد و در مطالب منتشر‌‌شده تلاش کرد از آنها دلجویی کند، اما هندی‌ها به‌خاطر این پست به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کردند. باشگاه پرسپولیس روز گذشته اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی مربوط به حاشیه سفر سرخ‌پوشان پایتخت به شهر گوا و انتشار پستی تاریخی در مورد فتح هند توسط ایران را صادر کرد. در رأی کنفدراسیون آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۷هزار‌و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد. پست یادشده در زمانی منتشر شد که ارکان بخش رسانه‌ای باشگاه، درون هواپیما و مسافر هند بودند و آن پست بدون دخالت و نظر باشگاه منتشر شده بود.

کاهش مشتریان سردار آزمون به ۴ تیم رسانه مطرح ورزشی روسیه آخرین تابلوی نقل‌وانتقال‌های تابستانی لیگ برتر این کشور را منتشر کرد. به گزارش تسنیم و به نقل از روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه، آتالانتا و رم (ایتالیا)، بوروسیا دورتموند (آلمان) و سویا (اسپانیا) چهار تیم خواهان جذب سردار آزمون، مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ هستند. این رسانه روسی در تابلوی پیشین خود تیم‌های خواهان سردار آزمون را هفت تیم اعلام کرده بود. بر اساس این گزارش، علاوه بر سردار آزمون هفت بازیکن دیگر زنیت نیز از این تیم جدا خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها