|

اتفاق

یورونیوز: صلاح‌الدین گولن، برادرزاده فتح‌الله گولن، رهبر تبعیدی اپوزیسیون ترکیه، به دست مأموران امنیتی دولت اردوغان ربوده و به کشور برگردانده شده است. اگرچه منابع ترکیه‌ای اشاره‌ای به کشور محل ربایش گولن نکرده‌اند، ولی همسر گولن پیش‌تر در ویدئویی اعلام کرده بود او و همسرش در کنیا زندگی می‌کنند.

فرارو: علی کریمی در یکی از استوری‌های معروف اینستاگرامش به سابقه ورزشی عبدالناصر همتی واکنش نشان داد. سپیده شبستری همسر همتی در یک برنامه تلویزیونی در روایتی از مسائل شخصی و زندگی خصوصی همسرش گفته بود که آقای همتی دان شش کاراته و کمربند مشکی دارد. علی کریمی در واکنش نوشت: کاش از این کمربند برای شکستن تورم و قیمت دلار استفاده می‌شد.

ایندیپندنت: نائومی اوساکا، نفر دوم دنیا در تنیس زنان از مسابقات رولان گاروس کنار کشید. این تصمیم کمی بعد از مشاجرات بر سر شرکت‌نکردن وی در کنفرانس‌های خبری گرفته شد. برگزارکنندگان مسابقات تهدید کرده بودند اگر اوساکا در کنفرانس‌های خبری شرکت نکند او را کنار خواهند گذاشت. اوساکا به خاطر «سلامت روان» بازیکنان مخالف شرکت در کنفرانس‌های خبری بعد از مسابقات است.

ایسنا: مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید وسعت کانون‌های بسیار بحرانی گرد‌و‌غبار در ایران حدود دو میلیون هکتار است. علاوه بر این وسعت کل کانون‌های گرد‌و‌غبار در کشورمان نیز به ۳۵ میلیون هکتار رسیده است. بارش‌های کم امسال سال خشکی را برای ایران رقم زده و بحران ریزگردها بار دیگر جدی شده است.

خبرگزاری صدای افغان: محمدمسیح حمیدی دانشجوی افغانستانی سال سوم رشته ریاضیات در دانشگاه صنعتی شریف تهران موفق به کسب جایگاه نخست در المپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی شد. این نخستین‌بار است که یک دانشجوی افغانستانی در ایران و در بخش ریاضی نفر اول المپیاد می‌شود.

بی‌بی‌سی: در پی سیلی‌زدن همسر سفیر بلژیک در کره‌جنوبی به فروشنده یک مغازه در سئول، دولت بلژیک به مأموریت سفیر خود در این کشور پایان داد. تصاویر دوربین‌های حفاظتی فروشگاه نشان می‌دهد که ژیانگ ژوکه، همسر پیتر لزکوهیر، سفیر بلژیک در سئول، به صورت فروشنده یک فروشگاه پوشاک در این شهر سیلی می‌زند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها