|

خبر

مسعود پزشکیان: بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان از همتی حمایت کنند ایرنا: مسعود پزشکیان با تشریح فضای رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری و رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: «بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان از عبدالناصر همتی حمایت کنند؛ زیرا روند تأیید صلاحیت نامزدها، چینش را به گونه‌ای شکل داده که مردم به‌سختی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند. وقتی مشارکت حداکثری در جریان انتخابات ۱۴۰۰ شکل نگیرد،‌ طرف مقابل رأی مشخصی دارد و با این رأی می‌تواند در صحنه رقابت پیروز شود». پزشکیان با اشاره به مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خاطر‌نشان کرد: «چینش مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری پنج به دو است. نکته دیگر اینکه این دو نفر هم با هم هماهنگ نیستند؛ اما در جبهه مقابل نوعی یکدستی و هماهنگی مشاهده می‌شود». عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا همتی و مهرعلیزاده را کاندیدای اصلاح‌طلبان می‌دانید گفت: «هر مسلمان واقعی باید به دنبال اصلاحات باشد، اگر شخصی بگوید من می‌خواهم اصلاحات انجام دهم، اصلاح‌طلب است، بنده معتقدم همه پیامبران برای اصلاحات و اجرای عدالت آمدند. در مملکت ما عدالت وجود ندارد. اگر می‌خواهید عدالت را اجرا کنید، باید اصلاحات انجام دهید». پزشکیان با توجه به مغفول‌ماندن کرونا و تحریم در سؤالات مناظرات ریاست‌جمهوری گفت: «به نظر می‌رسد این مسائل دغدغه آنها نیست، نوع سؤالات فاقد جذابیت است و نمی‌توان در سه دقیقه مشکلات مملکت را تحلیل کرد». نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: «علت اینکه مردم از ما دور شده‌اند و جناح‌های سیاسی کشور اعم از چپ و راست را قبول ندارند، این است که چیزی از ما مسئولان ندیدند و چیزی که دیدند دعوای جناح‌های سیاسی بر سر قدرت بوده است. برای سهیم‌شدن در قدرت باید چپ و راست، مذهبی و غیرمذهبی، همه را بر‌اساس عدالت بازی دهیم، هر‌کس توانایی بیشتری دارد باید قدرت بیشتری داشته باشد و مسئولیت در دست بگیرد، نه کسی که از جناح من و بله‌قربان‌گو است». پزشکیان در پایان گفت: «شورای نگهبان باید برای تأیید یا رد صلاحیت افراد، شاخص تعیین کند و بگوید به چه دلیلی این افراد تأیید صلاحیت یا رد شده‌اند. بنده معتقدم در رد صلاحیت‌ها شاخصی وجود نداشته و اگر وجود داشته، ذهنی بوده و بر‌اساس عدالت و حق نبوده است».

فرمانده کل ارتش: مشکلات با انتخاب آگاهانه حل خواهد شد فارس: فرمانده کل ارتش در همایش فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش گفت: انتخابات، فرصتی برای مشارکت مردم در سرنوشت کشور و حل مشکلات مردم است. مشکلات فقط با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه حل خواهد شد. همه ما باید در نگاه به انتخابات از هرگونه گرایش و رفتار احساسی خودداری کنیم. امیر عبدالرحیم موسوی افزود: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم در قبال این حق مسئولیت دارند و باید از حق طبیعی خود استفاده و به مسئولیت خود عمل کنند. فرمانده کل ارتش عنوان کرد: میزان مشارکت در انتخابات، نشان‌دهنده سطح آگاهی و بصیرت مردم است و با میزان احساس مسئولیت ملت نسبت به سرنوشت خودشان رابطه مستقیم دارد. سرلشکر موسوی با بیان اینکه انتخابات موجب یأس هرچه بیشتر دشمن می‌شود و پیام روشن و مهمی برای دشمنان دارد، گفت: از مدت‌ها پیش دشمنان با توطئه‌های رسانه‌ای تلاش کردند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و القا کنند که حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات هیچ تأثیری در سرنوشت‌شان ندارد، مطمئنا مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور در انتخابات، تو‌دهنی محکمی به دشمنان خواهند زد و ثابت خواهند کرد که حافظ آرمان شهدایی که خونشان را هدیه کردند، جانبازانی که سلامتی خود را نثار آن کردند و ایثارگرانی که از هیچ کوششی دریغ نکردند، هستند. او انتخابات پرشور را موجب امنیت، اقتدار، اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: انتخابات پرشور همانند سپری مستحکم، کشور را در برابر توطئه‌های دشمن مصون ساخته و فرصتی برای تقویت قدرت نرم نظام و اعتلای موقعیت کشور در منطقه است. فرمانده کل ارتش همچنین با تأکید بر اینکه انتخابات، فرصتی برای مشارکت مردم در سرنوشت کشور و حل مشکلات مردم است، گفت: مشکلات فقط با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه حل خواهد شد.

دریادار سیاری: دفاع در برابر تهدیدها‌ تعطیل‌بردار نیست خبر آنلاین: ‌دریادار سیاری با بیان اینکه امنیت کشور و دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدیدها، تعطیل‌بردار نیست، گفت: ارتش به‌عنوان مهد پرورش مردان مؤثر در شرایط بحرانی، مأموریت‌های خود را تحت هر شرایطی انجام می‌دهد و تاکنون بحث آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده و کارکنان آموزشی در سخت‌ترین شرایط، آموزش و ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌افزایی نیروها را با اقتدار انجام داده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها