|

رویداد

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، درباره لزوم بهبود روابط بین اسرائیل و فلسطین با استفاده از راه‌های عملی گفت‌وگو کرد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درباره فرصت‌های تعمیق تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط و همچنین مسائل مربوط به امنیت منطقه از‌جمله درباره ایران گفت‌وگو کردند.

آغاز اعتصاب گسترده در لبنان لبنان از پنجشنبه شاهد اعتصابی عمومى است که گسترده‌ترین اعتصاب در ماه‌هاى گذشته به شمار می‌رود. بیشتر بخش‌هاى دولتى از‌جمله کارکنان وزارت کشور، سندیکاهاى کارگرى، نانوایی‌ها، رانندگان تاکسى و حتی شرکت‌های بیمه خصوصى در این اعتصاب شرکت دارند.

نظر اردوغان درباره اتحادیه اروپا رئیس‌جمهوری ترکیه گفت اتحادیه اروپا نمی‌تواند بدون ترکیه به هدفش که همان تبدیل‌شدن به یک قطب قدرت است، دست پیدا کند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت:‌ این برای اتحادیه اروپا غیر‌ممکن است که بدون آنکه ترکیه به یک عضوش بدل شود، به اهدافش برای تبدیل‌شدن به مرکز توجه و قدرت تبدیل شود.

رأی نیاوردن لغو بیمه «اوباماکر» در دادگاه عالی آمریکا لغو قانون بیمه درمانی ارزان برای سومین‌بار در دادگاه عالی آمریکا رأی نیاورد و تلاش جمهوری‌خواهان برای لغو این بیمه با شکست روبه‌رو شد. با این اقدام دادگاه عالی آمریکا، آینده این قانون اکنون به نظر ایمن می‌آید و جمهوری‌خواهان دیگر نمی‌توانند از آن به‌عنوان حربه‌ای سیاسی استفاده کنند.

۸۲ میلیون بی‌خانمان در جهان نهاد امدادرسانی به آوارگان و پناه‌جویان سازمان ملل گزارش سالانه خود را درباره شمار افراد بی‌سرپناه در جهان منتشر کرده است. بر‌اساس این گزارش، بیش از ۸۲‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار نفر در جهان بر‌اثر خشونت و جنگ ناگزیر به ترک خانه و زادگاه خود شده‌اند. ثبت این تعداد بی‌خانمان و آواره در یک سال بی‌سابقه بوده است.

۱۹ ژوئن، روز ملی الغای برده‌داری در آمریکا با رأی موافق اکثریت قاطع اعضای کنگره آمریکا قرار است ۱۹ ژوئن به‌عنوان یادمان پایان برده‌داری تعطیل رسمی و سراسری باشد. این مصوبه پس از امضای رئیس‌جمهوری ایالات متحده تبدیل به قانون و اجرائی می‌شود.

حمله به دفتر روزنامه هنگ‌کنگی به دنبال هجوم ۵۰۰ مأمور پلیس به دفتر یک روزنامه دموکراسی‌خواه به نام «اپل دیلی» در هنگ‌کنگ، تعدادی از مدیران و سردبیران این روزنامه بازداشت شدند و کامپیوترها و لوازم مربوط به خبرنگاران مورد بازرسی مأموران قرار گرفت. همچنین به دنبال حمله مأموران، دارایی سه شرکت مرتبط با این روزنامه توقیف شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها