|

اتفاق

ایندیپندنت: نامه‌ای سرگشاده خطاب به جان میهاس، مدیرعامل ویکتوریا سیکرت نوشته شده و در آن خواسته شده «اقدامی جدی و محکم برای تغییر فرهنگ زن‌ستیزی و سوءاستفاده در شرکت خود اتخاذ کنند». همچنین از این شرکت خواسته است تا به برنامه «ریسپکت» بپیوندند و متعهد شوند از آیین‌نامه اخلاقی برای حفاظت از امنیت همه در محیط کار پیروی کنند.

ایرنا: شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در نشستی که با عنوان «تأمین آتش‌بس و دست‌یافتن به صلح» در کابل برگزار شد، به مسئله نقش زنان افغان در مذاکرات و استفاده از تخصص و تجربه‌های آنان در این روند اشاره کرد و گفت: «باید از تجربه‌ها و تخصص آنان در زمینه صلح و آتش‌بس استفاده کند، چون زنان افغان آسیب‌‌دیده‌ترین قشر جامعه‌اند».

وال‌استریت‌ژورنال: بنیاد خیریه گیتس که دارای حدود ۵۰ میلیارد دلار موقوفه است و سالانه نزدیک به پنج میلیارد دلار صرف امور خیریه‌ای مختلف می‌کند، پس از طلاق ملیندا و بیل دستخوش تغییراتی می‌شود تا بتوان پایداری درازمدت ایجاد کرد. یکی از شیوه‌ها افزایش اعضای هیئت‌مدیره این بنیاد است که موجب دموکراتیک‌ترشدن تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد؛ چون بنیاد بیشتر تحت نظارت قرار می‌گیرد.

ایسنا: بررسی زوایای فرزندکشی در خانواده خرمدین برگزار شد و دکتر تقی آزاد‌ارمکی ضمن ترسیم اشکال روابط نسلی در یک جامعه، به بررسی تغییرات روابط نسلی در جامعه امروز اشاره کرد و نقش و تأثیرگذاری میانسالان در سپهر اجتماعی به‌ دلیل دسترسی و مالکیت منابع را بسیار فراتر از نقش جوانان دانست و تأکید کرد میانسالان موجب ایجاد وضعیت بی‌شکلی در روابط بین نسل‌ها شده‌اند.

نیویورک‌تایمز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جریان ملاقات اخیرش با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، به او یک عینک خلبانی هدیه داد. این مدل عینک آفتابی ساخت یک شرکت آمریکایی به نام «رندولف انجینیرینگ» است که رئیس‌جمهوری ایالات متحده شخصا به آن علاقه زیادی دارد.

الجزیره: گوترش که دوباره برای پنج سال قرار است دبیرکلی سازمان ملل را بر عهده داشته باشد، همچنان با درج نام ارتش رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان در مناطق درگیری مخالفت می‌کند. او از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به کاهش پیامدهای عملیات نیروهای ارتش بر کودکان و تضمین مجازات در تمام مواردی که کودکان کشته می‌شوند، بپردازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها