|

رویداد

هشدار پوتین درباره تضعیف امنیت اروپا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در مطلبی برای روزنامه آلمانی دی‌سایت به مناسبت هشتادمین سالروز حمله نازی‌ها به اتحاد جماهیر شوروی، درباره وخیم‌شدن اوضاع امنیتی در اروپا هشدار داد.

حمله به پایگاه نظامی ویکتوریای بغداد رسانه‌های عراقی از حمله پهپادی به پایگاه «ویکتوریا»، محل استقرار نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. پایگاه خبری صابرین‌نیوز گزارش داد که این حمله شامگاه دوشنبه توسط دو فروند پهپاد نوع Fix Wing انجام شد.

واکنش خواهر کیم به امید آمریکا برای مذاکرات در شرایطی که ایالات متحده و کره جنوبی با بررسی لغو یک کارگروه جنجالی با محوریت هماهنگی سیاست‌هایشان در قبال پیونگ‌یانگ موافقت کرده‌اند، کیم یو جونگ، از مقام‌های ارشد حزب حاکم کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون با انتشار بیانیه‌ای در رسانه دولتی کشورش گفت، به نظر می‌رسد ایالات متحده به‌گونه‌ای سیگنال‌های پیونگ‌یانگ را دریافت می‌کند که به ناامیدی‌اش ختم خواهد شد.

فهرست سفیر روسیه از پیشنهادهای مسکو سفیر روسیه در ایالات متحده گفت مسکو یک‌سری پیشنهاد درباره چگونگی اقدام دو کشور برای ایجاد ثبات در روابط دوجانبه ارسال کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به‌دنبال اولین نشست رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا که در جریان آن جو بایدن و ولادیمیر پوتین توافق کردند تا سفرای متبوع خودشان را به محل مأموریتشان بازگرداند، در تاریخ ۲۰ ژوئن به واشنگتن دی‌سی بازگشت.

حمایت بری از حریری نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، تأکید کرد که همچنان بر نخست‌وزیری سعد الحریری پافشاری می‌کند. او در مصاحبه با نشریه لبنانی النهار تأکید کرد که طرح وی برای تشکیل دولت لبنان همچنان برقرار است و از آن کوتاه نخواهد آمد، مگر آنکه طرح دیگری به میان آید که مورد تأیید دیگر طرف‌ها باشد.

سفر رئیس پارلمان عراق به فرانسه محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و یک هیئت از نمایندگان پارلمان در یک سفر رسمی وارد پاریس شدند. دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس پارلمان و یک هیئت پارلمانی شب گذشته به پاریس، پایتخت فرانسه وارد شدند.

وجود ۸ هزار سرباز كودك در جهان دبیر کل سازمان ملل متحد، در گزارش سالانه خود به شورای امنیت گفت كه سال گذشته در جریان ۲۱ درگیری مسلحانه ۱۹هزارو ۳۷۹ کودک در معرض چنین شرایطی قرار گرفته‌اند که بیشترین آنها در کشورهای سومالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، سوریه و یمن بوده‌اند. گزارش سازمان ملل تأیید کرده که در سال گذشته میلادی هشت‌هزارو ۵۲۱ کودک به‌عنوان سرباز به کار گرفته شدند. همچنین در نبردهای مختلف دوهزارو ۶۷۴ کودک دیگر کشته و پنج‌هزارو ۷۴۸ کودک نیز مجروح شدند.

سخنان جنجالی عمران خان درباره زنان نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی، «وسوسه و اغوا» را مقصر اصلی خشونت جنسی علیه زنان اعلام کرد و گفت:‌ اگر یک زن لباس کمی به تن داشته باشد، بر مردان تأثیر می‌گذارد، مگر آنکه آنها روبات باشند! این اظهارات دو ماه پس از آن مطرح شده که او صحبت‌هایی را درباره خشونت جنسی مطرح کرد و باعث خشم و انتقادهای تند در فضای مجازی شد به‌طوری‌که دومین همسرش «رهام خان»- که از هم جدا شده‌اند- او را مدافع سرسخت تجاوز جنسی توصیف کرد.

درخواست‌ برای سؤال از مصر یک گروه حقوق بشری سرشناس با اشاره به گزارشی از یاهونیوز مبنی بر اینکه تیم قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی پیش از ورود به استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ توقف کوتاهی در مصر برای دریافت مواد مخدر غیرقانونی داشت که در قتل این منتقد سعودی استفاده شد، از اعضای کنگره آمریکا خواست از رئیس اطلاعات مصر بازجویی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها