|

صعود ولز، دانمارک و اتریش قطعی شد

روزهای پایانی مسابقات مرحله گروهی یورو 2020 را سپری می‌کنیم و تقریبا تیم‌های اول و دوم هر گروه‌ مشخص شده‌اند. چهار تیم در میان شش تیم نیز از بین بهترین‌های رده سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد که هنوز سرنوشت آنها مشخص نشده است. تا اینجا ایتالیا، بلژیک و هلند به‌عنوان تیم‌های اول گروه‌های خود، صعودشان را مسجل کرده‌اند. تاکنون صعود ولز، دانمارک و اتریش هم به‌عنوان تیم‌های دوم گروه‌شان قطعی شده است. صعود سوئد و فرانسه هم قطعی شده؛ اما هنوز مشخص نیست صدرنشین گروه‌شان می‌شوند یا به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کنند. انگلیس که پیش از شروع رقابت‌ها با توجه به تیم پرمهره‌اش تحت هدایت گرت ساوتگیت مدعی قهرمانی محسوب می‌شد، در بازی دوم مقابل اسکاتلند متوقف شد تا نشان دهد چندان هم در اوج نیست. در ادامه رقابت‌ها ولز و ایتالیا باید به ترتیب به مصاف دانمارک و اتریش بروند.
سرنوشت نامعلوم آلمان و پرتغال در گروه مرگ
در گروه E، اسپانیا با اسلواکی روبه‌رو خواهد شد و لهستان با سوئد بازی می‌کند. در گروه F که به گروه مرگ شهرت یافته، پرتغال و آلمان هنوز صعودشان قطعی نشده است. حالا فرانسه با پرتغال روبه‌رو خواهد شد و آلمان مقابل مجارستان که بر‌خلاف تصور نشان داد زنگ تفریح گروه مرگ نیست، قرار می‌گیرد.
سرنوشت تیم‌های سوم چه می‌شود؟
از الان مشخص نیست که تیم‌های برتر سوم گروه‌ها، در مرحله بعد مقابل کدام تیم با چه رتبه‌ای در گروه‌ها روبه‌رو خواهند شد. در ادامه نگاهی به وضعیت فعلی تیم‌های سوم گروه‌ها می‌اندازیم. تیم سوئیس با یک برد، یک تساوی، یک شکست و چهار گل زده در گروه A سوم است و به نظر می‌رسد با چهار امتیاز شانس خوبی برای صعود دارد؛ هرچند ممکن است تفاضل گل منفی یک، کار دست آنها بدهد.
فنلاند ناامید
در گروه B، فنلاند با تنها یک گل زده و یک پیروزی، سه امتیاز و تفاضل گل منفی 2، نمی‌تواند امید بالایی برای صعود داشته باشد. در این گروه بلژیک با 9 امتیاز در صدر، دانمارک، فنلاند و روسیه هم هر‌کدام با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند و به‌این‌ترتیب بلژیک و دانمارک صعود کرده‌اند. در گروه C، اوکراین هم مثل فنلاند سه امتیازی است و تنها یک پیروزی دارد؛ هرچند گل زده و تفاضل گل بهتری دارد. در این گروه، هلند به‌عنوان تیم اول و اتریش تیم دوم صعود کردند و مقدونیه شمالی پیش‌از‌این شانس صعودش را از دست داده بود. هلند در مرحله یک‌هشتم نهایی با تیم سوم یکی از گروه‌های D، E یا F روبه‌رو خواهد شد. معیار صعود به‌عنوان بهترین تیم‌های سوم، به ترتیب عبارت‌اند از امتیاز، تفاضل گل، گل زده، تعداد برد و در پایان تعداد کارت زرد و قرمز که در این زمینه قاعدتا هرچه کمتر باشد، بهتر است.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها