|

فوتبال

استقلالی‌های سابق در انتظار مجیدی
به گزارش فوتبال 360، یکی از جذابیت‌های بازی استقلال و پدیده رویارویی فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی از روی نیمکت بود. سرمربی استقلال اما در هفته‌های آتی هم باید پنج چالش دیگر در مصاف با استقلالی‌های سابق داشته باشد.
استاد و شاگرد: بعد از بازی عقب‌افتاده با مهدی رحمتی، مجیدی باید میزبان مربی سابقش در ورزشگاه آزادی باشد؛ امیر قلعه‌نویی و شاگردانش که در جدول هم همسایه مجیدی هستند و بازی‌شان شش‌امتیازی محسوب می‌شود. البته استقلال حتی در صورت باخت در این بازی هم رتبه سوم را از دست نمی‌دهد اما گل‌گهر سیرجان را در یک‌قدمی‌ خودش خواهد دید.
دوست سابق: مجیدی در قدم بعدی به علیرضا منصوریان خواهد رسید. تا زمانی که پای پیراهن استقلال در میان بود آنها رابطه خوبی با هم داشتند اما همه چیز از وقتی خراب شد که پای نیمکت استقلال به میان آمد. حالا یکی از آنها روی نیمکت نشسته و دیگری به دنبال اثبات خودش برای اینکه نشان دهد لیاقت آن نیمکت را داشته است. رسول خطیبی هم رقیب بعدی مجیدی است؛ رقیبی که شاید نامش به اندازه گزینه‌های دیگر حساسیت‌برانگیز نباشد اما نام تیم و جایگاه تیمش در جدول می‌تواند این بازی را بسیار حساس کند.
استقلالی جدید: جالب‌ترین دوئل فرهاد مجیدی اما در هفته بیست‌وهفتم شکل خواهد گرفت؛ دوئلی که آن را حالا دیگر می‌توان با یک استقلالی سابق نامید! دیدار با سایپا و فراز کمالوند. نتایج خوب استقلال در آسیا را به توانایی فنی فرهاد مجیدی ارتباط بدهیم یا کاربلدی فراز کمالوند؟ شاید نتیجه بازی استقلال و سایپا دوئلی پنهان برای مشخص‌کردن جواب این سؤال بین دو سرمربی باشد. اگرچه بازی این دو تیم با شرایط کاملا متفاوت نمی‌تواند گویای همه چیز باشد.
چالش آخر: چالش نهایی، محمود فکری و تیم مستحکمش است. در فهرست اختلافات فرهاد مجیدی با استقلالی‌های سابق، محمود فکری حضور پررنگی ندارد. با این حال دیدار با مربی‌ای که جای فکری را در استقلال گرفته، نمی‌تواند خالی از حساسیت و حاشیه باشد. فرهاد مجیدی بعد از ردشدن از این چالش‌ها به دو ایستگاه پایانی لیگ می‌رسد. البته سؤال بزرگ این است که با نتایجی که در این بازی‌ها رقم می‌خورد و اختلافات شدید کادر فنی و هیئت مدیره آیا فرهاد مجیدی به اینجا خواهد رسید؟ شاید در میانه راه یکی یا چند استقلالی سابق مانع از به‌پایان‌رسیدن لیگ با کادر فنی فعلی شوند و شاید هم مجیدی از این تونل وحشت به سلامت بیرون بیاید.
راحت‌ترین و سخت‌ترین سناریو برای ایران در انتخابی جام جهانی
به گزارش ایسنا، قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی برای تعیین چهار سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیرماه برگزار می‌شود و تیم ملی ایران هم رقبای خود را می‌شناسد. طبق اعلام فیفا، ۱۲ تیم حاضر در قرعه‌کشی بر اساس رنکینگ اعلام‌شده، به صورت دو به دو، در گروه‌های A و B تقسیم خواهند شد تا توازن قدرت رعایت شود. سیدبندی قرعه‌کشی این مسابقات به این شرح است: سید یک: ژاپن - ایران، سید ۲: استرالیا - کره‌جنوبی، سید ۳: عربستان - امارات،
سید ۴: عراق - چین، سید ۵: عمان - سوریه،
سید ۶: ویتنام - لبنان. درخصوص نحوه قرعه‌کشی این توضیح قید شده است که قرعه‌کشی از سید ششم آغاز می‌شود و نام نخستین تیمی که از گلدان بیرون می‌آید در قسمت A6 نوشته می‌شود و قرعه بعدی از همین سید ششم در قسمت B6 نوشته می‌شود. همین روند برای سیدهای بعدی نیز تکرار خواهد شد و در نهایت نام ایران و ژاپن از گلدان‌ها خارج‌ می‌شود. طبیعتا این دو تیم با همدیگر دیداری نخواهند داشت اما ۱۰ تیم باقی‌مانده در قالب قرعه‌کشی در این دو گروه تقسیم خواهند شد.
بهترین و بدترین گروه برای ایران: در دور گذشته مسابقات، ایران با بدترین قرعه مواجه شد و عراق و بحرین به‌عنوان قدرتمندترین تیم‌های سید دوم و سوم با ایران هم‌گروه شدند تا سخت‌ترین سناریو برای یوزهای ایران رقم بخورد. حال پیش از قرعه‌کشی به بررسی سخت‌ترین گروه این مسابقات می‌پردازیم.
راحت‌ترین: ایران، کره‌جنوبی، امارات، چین، عمان و لبنان. طبق تجربه و وضعیت کنونی تیم‌ها، به جز کره‌جنوبی که در سال‌های اخیر توفیقی مقابل ایران نداشته، مابقی تیم‌ها شامل امارات، چین، عمان و لبنان، در زمره تیم‌های درجه دوم و حتی سوم آسیا به شمار می‌روند و در بازی‌های یک دهه اخیر، عملکرد چندان مثبتی نداشتند و برای ایران مشکلی خلق نکردند.
سخت‌ترین: ایران، استرالیا، عربستان، عراق، سوریه و ویتنام. در این سو، ایران همواره در برابر تیم‌های عربستان، عراق و سوریه با مسائل حاشیه‌ای و چالشی مواجه است و بازی‌های این تیم‌ها با ایران، فراتر از مسائل فنی می‌شود. همچنین استرالیا تیمی است که سال‌هاست با ایران دیداری نداشته و بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ویتنام به‌عنوان آخرین تیم گروه پیشرفت شگرفی در سال‌های گذشته داشته و هیچ شباهتی با تیم کم‌نام‌و‌نشان گذشته ندارد و نسبت به لبنان (دیگر تیم سید ۶) رقیب سرسخت‌تری به شمار می‌رود. در این گروه، استرالیا و عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و سوریه هم تا مرحله پلی‌آف پیش رفته بود.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها