|

جزییات پرونده ارزی ۳۵۰ میلیون دلاری بازرگانی پتروشیمی

شرکت بازرگانی پتروشیمی از پیروزی این بنگاه اقتصادی ایرانی در دادگاه عالی امارات و استیفای حقوق آن به معادل ارزش حدودی ۳۵۰ میلیون دلار خبر داد.

جزییات پرونده ارزی ۳۵۰ میلیون دلاری بازرگانی پتروشیمی

به گزارش ایرنا، شرکت بازرگانی پتروشیمی از پیروزی این بنگاه اقتصادی ایرانی در دادگاه عالی امارات و استیفای حقوق آن به معادل ارزش حدودی ۳۵۰ میلیون دلار خبر داد.

شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به جزییات این دستاورد مهم اعلام کرد: سرانجام پس از گذشت ماه‌ها کارزار حقوقی، حکم صادره در دعوای حقوقی شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) علیه شرکت «هیزل» به تأیید نهائی دیوان عالی دبی در امارات متحده عربی رسید.

رای دادگاه بدوی در پرونده مذکور در ماه آگوست ۲۰۲۰ میلادی (مرداد ماه ۱۳۹۹) صادر شده است.

بر اساس این رای، شرکت هیزل به پرداخت حدود ۷۸۰ میلیون درهم به عنوان اصل بدهی به علاوه خسارات با ارزش اقتصادی بالغ بر ۱.۲میلیارد درهم در حق شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC محکوم شد.

این حکم در ۲۷ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۹) در دادگاه تجدیدنظر (استیناف) دبی تأیید شد و سرانجام در تاریخ ۲۶سپتامبر ۲۰۲۱ (مهرماه ۱۴۰۰) در شعبه دیوان عالی دبی، مورد تأیید نهائی قرار گرفت.

شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC تنها بنگاه اقتصادی ایرانی در میان مجتمع‌های پتروشیمی کشور است که توانسته برای نخستین بار در دعاوی مطروحه در محاکم خارجی بر شرکت هیزل، غلبه و حقانیت خود را در مراحل مختلف دادرسی ثابت کند.

جزییات بیشتری از این پرونده اعلام نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها