|

فیس‌بوک رسانه‌های خبری محافظه‌کار را سرکوب می‌کند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مدیران فیس‌بوک به کارکنان خود گفته اند که در صورت ظهور یک افشاگر جدید، خود را برای گزارش‌های بیشتر این بمب خبری آماده کنند.

فیس‌بوک رسانه‌های خبری محافظه‌کار را سرکوب می‌کند

به گزارش نیویورک پست، مدیران فیس‌بوک به کارکنان خود گفته اند که در صورت ظهور یک افشاگر جدید، خود را برای گزارش‌های بیشتر این بمب خبری آماده کنند.

گزارشی تند از وال استریت ژورنال فاش کرد که کارمندان این غول فناوری به‌رغم مخالفت‌های مدیرانی که در تلاش برای جلوگیری از ضربه‌های سیاسی هستند، پیوسته برای سرکوب یا حذف پلت‌فرم رسانه‌های راست‌گرایانه مانند Breitbart تلاش کرده‌اند.

مباحث داخلی که در گفتگو‌های هیئت مدیره که توسط این نشریه بررسی شده، نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که این پلتفرم بر اساس جنبه‌های سیاسی متفاوت با رسانه‌های خبری رفتار می‌کند.

تمرکز ویژه در این گزارش Breitbart بود که کارمندان آن را هدف حذف از عملکرد برگه اخبار، به ویژه در میان اعتراضات پس از مرگ جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در سال گذشته، قرار دادند.

تا سال ۲۰۲۰، فیس‌بوک شروع به پیگیری «اعتصاب‌ها» برای محتوایی کرده بود که توسط بررسی‌کنندگان حقایق شخص ثالث نادرست تلقی می‌شد. حساب کاربری متخلفان نیز به حالت تعلیق در می‌آید. بر اساس این گزارش، تشدید‌های مذکور بیشتر علیه رسانه‌های محافظه کار صورت می‌گیرد.

این گزارش جدیدترین مورد از مجموعه افشاگری‌های افشاگران در مورد ولع شبکه‌های اجتماعی برای کسب سود بیش از نیاز‌های کاربرانش است.

به گفته افشاگر اولیه فیس بوک، فرانسیس هاگن، مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال اقدامات خود نداشته است. نیک کلگ، نایب رئیس امور جهانی فیس بوک در این خصوص گفت: "ما باید برای عناوین بد دیگر در روز‌های آینده خود را تقویت کنیم. "

انتظار می‌رفت که اطلاعات جدید روز دوشنبه از سوی تعدادی از خبرگزاری‌ها منتشر شود که توسط افشاگر فیس‌بوک، فرانسیس هاوگن، درز کرده بود، اما ممکن است گزارش‌های مخرب‌تری در مورد عملکرد داخلی شرکت فیس بوک منتشر شود.

یک افشاگر جدید فیس بوک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که فیس بوک به طور معمول نگرانی‌های مربوط به سخنان نفرت انگیز و انتشار اطلاعات نادرست را به دلیل ترس از اینکه مانع از رشد شرکت شود، رد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها