|

عرضه برنج ۱۲۵۰۰ تومانی در بازار

مدیرکل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۳۰ هزار تن برنج خارجی از طریق شبکه‌های توزیع سراسری توزیع می‌شود.

عرضه برنج ۱۲۵۰۰ تومانی در بازار

حجت براتعلی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی و با هدف کاهش قیمت برنج وارداتی از سه ماه قبل ۱۵۰ هزار تن برنج با نرخ مصوب آغاز شد که ۱۲۰ هزار تن آن جذب شده و فروش ۳۰ هزار تن دیگر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۳۰ هزار تن برنج خارجی شامل برنج هندی با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی با نرخ هر کیلو ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی با نرخ هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق شبکه‌های توزیع سراسری از جمله همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های سراسری شهری و روستایی و همچنین از طریق ستاد تنظیم بازار استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران مصرف سالانه برنج در کشور را حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی اولیه وزارت جهاد کشاورزی از میزان تولید داخل برنج حدود ۲ میلیون تن در سال جاری بود که این میزان با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی کاهشی ۱۸ درصدی داشت و تولید داخل به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و بنابراین نیاز امسال کشور به واردات برنج حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها